Seagull, Karl Hagenauer, Werkstatte Hagenauer Vienna, ca. 1935, carved maple, nickel-plated brass, cast nickel steel, marked Since the 1930s, bird sculptures represent a popular product group of Werkstätte Hagenauer. In a highly stylized form, these animals lent themselves perfectly to the design of centerpieces. Herons or toucans with their characteristic features, on the other hand, were depicted in a more naturalistic form. with its lifelike portrayal, our seagull belongs to this second group. Karl Hagenauer captures the seagull in a descent way, with its wings outstretched widely, its right wing seemingly touching the water’s surface. An artfully designed wave hints at the sea, and serves, barely noticeable, supporting the entire sculpture. This bird sculpture is particularly rich in detail, as can be seen beautifully in the drawing of the plumage or the finely shaped webbed feet. The choice of materials is rather unusual, with a base cast of solid, nickel-plated brass and wings, made of matte nickel-steel. The strongly imaginative design and masterful craftsmanship, coupled with rarity value on the market, make this snapshot of a hunting seagull a sought-after collector’s item. markiert mit “wHw” in the circle, “MADE IN/AUSTRIA”, “HAGENAUER/WIEN”, “Handmade” bib.: documented photograph mod. no. 4556 in the Hagenauer Archive at MAK, Vienna, inv. no. HAF 1368; Olga Kronsteiner, Monika Wenzl-Bachmeier (eds.), Hagenauer. Viennese Modernism and New Realism, exhibition catalogue Wagner:Werk Postsparkasse, Vienna 2011, p. 41
Mouette, Karl Hagenauer, Werkstatte Hagenauer Vienne, vers 1935, érable sculpté, laiton nickelé, acier nickelé moulé, marqué Depuis les années 1930, les sculptures d'oiseaux représentent un groupe de produits populaires de la Werkstätte Hagenauer. Sous une forme très stylisée, ces animaux se prêtaient parfaitement à la conception de centres de table. Les hérons ou les toucans, avec leurs traits caractéristiques, étaient en revanche représentés sous une forme plus naturaliste. Notre mouette appartient à ce deuxième groupe, avec sa représentation fidèle à la réalité. Karl Hagenauer a capturé la mouette de manière descendante, avec ses ailes largement déployées, l'aile droite semblant toucher la surface de l'eau. Une vague astucieusement dessinée évoque la mer et sert, à peine perceptible, de support à l'ensemble de la sculpture. Cette sculpture d'oiseau est particulièrement riche en détails, comme en témoignent le dessin du plumage ou les pattes palmées finement façonnées. Le choix des matériaux est assez inhabituel, avec un socle en laiton massif nickelé et des ailes en acier nickelé mat. Le design très imaginatif et l'exécution magistrale, associés à la valeur de rareté sur le marché, font de cet instantané d'une mouette en chasse une pièce de collection recherchée. markiert mit "wHw" dans le cercle, "MADE IN/AUSTRIA", "HAGENAUER/WIEN", "Handmade" bib. 4556 dans les archives Hagenauer au MAK, Vienne, inv. no. HAF 1368 ; Olga Kronsteiner, Monika Wenzl-Bachmeier (eds.), Hagenauer. Viennese Modernism and New Realism, catalogue de l'exposition Wagner:Werk Postsparkasse, Vienne 2011, p. 41
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