Very rare Trinidad teak dining chairs with arms by Nanna Ditzel for Fredericia Stolefabrik Denmark, circa 1995. The seat cushions in red fabric are in good condition and are easily reupholstered. Marked with label at the bottom of the chairs. When designing the Trinidad Chair Model 3298 in 1993, Danish designer Nanna Ditzel found inspiration in the elaborate fretwork from the Gingerbread Facades that she had seen in the colonial architecture while travelling through Trinidad. Much like the facades, the cut-out fretwork of the chair triggers an interplay of light and shadows, creating a pattern projected into space and a subtle sense of motion. with the Trinidad Chair, instead of eliminating any ornamentation, which was part of the Modernist mantra, Ditzel did the opposite. She kept the ornamentation as the focal point in a distinctive chair that challenged the prevailing design dogma at the time. The cut-outs featured in the curved shell not only function as a decorative element, they also dramatically lighten the visual density of the chair. What’s more, the lightweight design allows for hours of seating comfort, able to suit any setting as well the person who sits in it. The fretwork ensures that the body is always ventilated and the chair is always kept at room temperature. At the same time, it provides excellent acoustics where sound resonance should be reduced. Consequently, the Trinidad Chair has become a popular choice for concert halls and auditoriums, as well as private homes.
Très rares chaises de salle à manger en teck de Trinidad avec accoudoirs par Nanna Ditzel pour Fredericia Stolefabrik Danemark, circa 1995. Les coussins d'assise en tissu rouge sont en bon état et peuvent être facilement retapissés. Une étiquette est apposée au bas des chaises. Lors de la conception de la chaise Trinidad, modèle 3298, en 1993, la designer danoise Nanna Ditzel s'est inspirée des frettes élaborées des façades en pain d'épices qu'elle avait vues dans l'architecture coloniale lors d'un voyage à Trinidad. À l'instar des façades, les frettes découpées de la chaise déclenchent un jeu d'ombres et de lumières, créant un motif projeté dans l'espace et un sens subtil du mouvement. Avec la Trinidad Chair, au lieu d'éliminer toute ornementation, ce qui faisait partie du mantra moderniste, Ditzel a fait l'inverse. Elle a conservé l'ornementation comme point central d'une chaise distinctive qui défie le dogme dominant du design de l'époque. Les découpes de la coque incurvée ne servent pas seulement d'élément décoratif, elles allègent aussi considérablement la densité visuelle de la chaise. De plus, la légèreté de la conception permet de s'asseoir confortablement pendant des heures et de s'adapter à n'importe quel environnement, ainsi qu'à la personne qui s'y assoit. Le frettage garantit que le corps est toujours ventilé et que la chaise est toujours maintenue à la température ambiante. En même temps, il offre une excellente acoustique où la résonance sonore doit être réduite. Par conséquent, la chaise Trinidad est devenue un choix populaire pour les salles de concert et les auditoriums, ainsi que pour les maisons privées.
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