Armchair designed by Franco Albini in 1959. Relaunched in 2009. Manufactured by Cassina in Italy. In 1959, Franco Albini, in collaboration with Franca Helg, his longtime assistant, Tre Pezzi, designed a contemporary reinterpretation of the classic Bergère chair. The chair consists of a deeply curved seat, a ring-shaped backrest and a crescent-shaped headrest, with each of these geometric shapes standing out independently. The padded areas are wide and welcoming, combining clean lines with total comfort. The tubular metal frame rests on scaffolding rods, while the curved armrests are reminiscent of the handrails on the Milan subway, also by Albini and Helg. The result is a cutting-edge armchair with a strong visual impact, revisited by Cassina with the utmost respect for the original.
slight signs of wear. In 1959, Franco Albini designed the Tre Pezzi armchair together with Franca Helg. An interesting detail is the shape of the steel tube - it is precisely this shape that Albini used as a design element for the Milan subway. For example, all the red handrails on the M1 subway line have the shape of the connection between the front feet and the armrests of the Tre Pezzi armchair. In the 1960s, the Milan underground set international standards for modern means of transport. Our example has upholstery fabric from below, with a CASSINA label woven into it, and has a fitting mark in the tube which was hammered in before the chrome plating. We offer the copy numbered 195.
Chrome-plated tubular steel, padded wooden frame with belt padding and black leather cover
Fauteuil conçu par Franco Albini en 1959. Relancé en 2009. Fabriqué par Cassina en Italie. En 1959, Franco Albini, en collaboration avec Franca Helg, son assistante de longue date, Tre Pezzi, a conçu une réinterprétation contemporaine du fauteuil Bergère classique. La chaise se compose d'une assise profondément incurvée, d'un dossier en forme d'anneau et d'un appui-tête en forme de croissant, chacune de ces formes géométriques se démarquant indépendamment. Les zones rembourrées sont larges et accueillantes, alliant lignes épurées et confort total. La structure métallique tubulaire repose sur des tiges d'échafaudage, tandis que les accoudoirs incurvés rappellent les rampes du métro de Milan, également signées Albini et Helg. Le résultat est un fauteuil avant-gardiste à fort impact visuel, revisité par Cassina dans le plus grand respect de l'original.
légères traces d'usure. En 1959, Franco Albini a conçu le fauteuil Tre Pezzi avec Franca Helg. Un détail intéressant est la forme du tube d'acier - c'est précisément cette forme qu'Albini a utilisée comme élément de design pour le métro de Milan. Ainsi, toutes les mains courantes rouges de la ligne de métro M1 ont la forme de la liaison entre les pieds avant et les accoudoirs du fauteuil Tre Pezzi. Dans les années 1960, le métro de Milan a établi des normes internationales pour les moyens de transport modernes. Notre exemplaire présente un tissu d'ameublement du dessous, avec une étiquette CASSINA tissée, et présente une marque d'ajustage dans le tube qui a été martelée avant le chromage. Nous proposons l'exemplaire numéroté 195.
Tube d'acier chromé, cadre en bois rembourré avec rembourrage de ceinture et revêtement en cuir noir
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