Goodbye, Girl, 1969, Realisme, Russian art Nice example of realisme Russian painting 1969
EVSEY RESHIN (Bukhara, 1916 – Moscow, 1978) Evsey Reshin is an exponent of the School of Moscow and of Soviet Realism. He was Born in Bukhara in 1916, but in 1922 the family moved to Moscow. He soon started his art education and, encouraged by his teachers, he attended the Surikov Art Institute where he studied under professors Ivan Chekmazov and Vera Favorskaya first and Alexander Osmerkin and Sergey Gerasimov after, graduating in 1942. Member of the Union of Artists of the USSR since 1941, he began participating in exhibitions in 1953 and since 1962 he taught drawing and painting. His artistic evolution reveals an early and serious care to develop his own personal language. Careful observer of reality, often on the road, Reshin was more concentrated on "how" than on "what, " creating atmospheres through colours. In the '50s he made the series of suburban landscapes of Moscow with dark tones, but in the ’60s he moved away from those black and somber shades and started working with bright contrasting colours, experimenting also a more decorative approach. The predilection for the small size temperas dates back to the 70s. Museums Moscow, Tret’jakov Gallery Briansk, The Art Museum Novocheboksarsk, Fine Arts Museum Ostrogozhsk, Museum of Local Lore Penza, Savitsky Regional Art Gallery Pless, The State Historical, Architectural and Art Museum-Conservation Izmail (Turkey), Fine Arts Museum
Framed cm. 80 x 62 No frame 60 x 42 Cm.
Goodbye, Girl, 1969, Realisme, art russe Bel exemple de peinture russe réaliste 1969
EVSEY RESHIN (Boukhara, 1916 - Moscou, 1978) Evsey Reshin est un représentant de l'école de Moscou et du réalisme soviétique. Il est né à Boukhara en 1916, mais en 1922, sa famille a déménagé à Moscou. Il a rapidement commencé son éducation artistique et, encouragé par ses professeurs, il a fréquenté l'Institut d'art Surikov où il a étudié sous les professeurs Ivan Chekmazov et Vera Favorskaya d'abord et Alexander Osmerkin et Sergey Gerasimov ensuite, obtenant son diplôme en 1942. Membre de l'Union des artistes de l'URSS depuis 1941, il commence à participer à des expositions en 1953 et, depuis 1962, il enseigne le dessin et la peinture. Son évolution artistique révèle un soin précoce et sérieux pour développer son langage personnel. Observateur attentif de la réalité, souvent sur la route, Reshin se concentrait davantage sur le "comment" que sur le "quoi", créant des atmosphères à travers les couleurs. Dans les années 50, il réalise la série de paysages de banlieue de Moscou dans des tons sombres, mais dans les années 60, il s'éloigne de ces tons noirs et sombres et commence à travailler avec des couleurs vives et contrastées, expérimentant également une approche plus décorative. La prédilection pour les temperas de petit format remonte aux années 70. Musées Moscou, Galerie Tret'jakov Briansk, Musée d'art Novocheboksarsk, Musée des beaux-arts Ostrogozhsk, Musée de la culture locale Penza, Galerie d'art régionale Savitsky Pless, Musée historique, architectural et d'art d'État - Conservation Izmail (Turquie), Musée des beaux-arts
Encadré cm. 80 x 62 Sans cadre 60 x 42 Cm.
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