Edouard Goerg - Magic Jungle - Original Etching Paris, Le Gerbier, 1946 Edition of 340 Edouard Joseph Goerg ‘Edouard Goerg’: Born of French parents Edouard Joseph Goerg left Australia for Paris at a young age. Mainly self-taught he created his first etchings and paintings at the age of twenty-two. Several years later he also produced his first original lithographs. Serving in the French Army during World War One (1914-1918), Edouard Goerg was profoundly affected by the horrors he witnessed. By 1920, Edouard Joseph Goerg had established himself as a major French Expressionist artist. Some critics drew comparisons between his work and that of George Grosz, but within several years Goerg’s art was strong elements of surrealism that made scholars establish affinities between his lithographs and etchings and those of Odilon Redon. Quite Simply, however, Edouard Goerg’s art forged its own individual path. During his career, many of Edouard Goerg’s finest original prints were created for illustrative sets upon the works of Baudelaire, Pol and others. This original lithograph was created for his series illustrating the Apocalypse. It was published in Paris in 1945 in a sole, limited edition of 198 impressions. Edouard Goerg was the President of the Peintres-Graveurs Francais. He was also a professor at the Ecole des Beaux Arts and was awarded the Chevalier of the Legion d’honneur from the French government. Museums that today include his lithographs and etchings in their permanent collections are, the Art Institute of Chicago, the Museum of Modern Art, Paris and the Art Museum of Copenhagen.
Edouard Goerg - Jungle magique - Gravure originale Paris, Le Gerbier, 1946 Edition de 340 Edouard Joseph Goerg 'Edouard Goerg' : Né de parents français, Edouard Joseph Goerg a quitté l'Australie pour Paris à un jeune âge. Principalement autodidacte, il réalise ses premières gravures et peintures à l'âge de vingt-deux ans. Quelques années plus tard, il réalise également ses premières lithographies originales. Servant dans l'armée française pendant la Première Guerre mondiale (1914-1918), Edouard Goerg a été profondément marqué par les horreurs dont il a été témoin. En 1920, Edouard Joseph Goerg s'était imposé comme un artiste expressionniste français majeur. Certains critiques ont établi des comparaisons entre son œuvre et celle de George Grosz, mais en quelques années, l'art de Goerg comportait de forts éléments de surréalisme qui ont incité les chercheurs à établir des affinités entre ses lithographies et ses gravures et celles d'Odilon Redon. Mais tout simplement, l'art d'Edouard Goerg a forgé son propre cheminement. Au cours de sa carrière, nombre des plus belles estampes originales d'Edouard Goerg ont été créées pour des séries d'illustration sur les œuvres de Baudelaire, Pol et d'autres. Cette lithographie originale a été créée pour sa série illustrant l'Apocalypse. Elle a été publiée à Paris en 1945 dans une édition unique et limitée à 198 exemplaires. Edouard Goerg était le président des Peintres-Graveurs français. Il était également professeur à l'École des Beaux-Arts et a été nommé Chevalier de la Légion d'honneur par le gouvernement français. Les musées qui incluent aujourd'hui ses lithographies et ses gravures dans leurs collections permanentes sont l'Art Institute of Chicago, le Musée d'art moderne de Paris et le Musée d'art de Copenhague.
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