Venus de la Constellaciones con Picador is an Contemporary Artwork attributed to Salvador Dalì (1904-1989) in 1975. Original Drypoint on Rives Paper. Hand-signed in pencil on the lower right: Dalì; inscribed EA in pencil on the lower left. One of the 25 Artist's Proof aside of the edition of 75 specimens on Rives Paper. The edition was composed of other 75+25 proofs on Arches paper, 75x25 proofs on Lana Paper, 75+25 proofs on Richard de Bas and 75+25 proofs on Japanese paper. The work was dedicated to Luis Romero, one of Dali's Biographers. Reference: Michler / Löpsinger 790. Provenance: Galerie Bierhinkel. Excellent Conditions. The Surrealists’ examination of the human psyche and dreams reached new apices in the works of Spanish-born Salvador Dalí (1904-1989). In his paintings, sculptures, jewellery, and designs for furniture and movies, Dalí explored a deeply erotic dimension, studying the writings of Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) and Sigmund Freud, and conceiving what he called the “paranoiac-critical method” to abet his creative process. As he expressed it, in his painting he aimed “to materialise the images of concrete irrationality with the most imperialistic fury of precision […] in order that the world of imagination and of concrete irrationality may be as objectively evident […] as that of the exterior world of phenomenal reality”. He strove to make the world of his paintings persuasively real – in his words, to make the irrational concrete.
Venus de la Constellaciones con Picador est une œuvre d'art contemporain attribuée à Salvador Dalì (1904-1989) en 1975. Pointe sèche originale sur papier Rives. Signée à la main au crayon en bas à droite : Dalì ; inscription EA au crayon en bas à gauche. Une des 25 épreuves d'artiste à part de l'édition de 75 exemplaires sur papier Rives. L'édition était composée d'autres 75+25 épreuves sur papier Arches, 75x25 épreuves sur papier Lana, 75+25 épreuves sur Richard de Bas et 75+25 épreuves sur papier japonais. L'œuvre a été dédiée à Luis Romero, l'un des biographes de Dali. Référence : Michler / Löpsinger 790. Provenance : Galerie Bierhinkel. Excellentes conditions. L'examen par les surréalistes de la psyché humaine et des rêves a atteint de nouveaux sommets dans les œuvres de l'Espagnol Salvador Dalí (1904-1989). Dans ses peintures, ses sculptures, ses bijoux, ses créations de meubles et de films, Dalí explore une dimension profondément érotique, étudie les écrits de Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) et de Sigmund Freud, et conçoit ce qu'il appelle la "méthode paranoïaque-critique" pour faciliter son processus créatif. Comme il l'exprimait, dans sa peinture, il visait "à matérialiser les images de l'irrationalité concrète avec la fureur impériale la plus précise [...] afin que le monde de l'imagination et de l'irrationalité concrète soit aussi objectivement évident [...] que celui du monde extérieur de la réalité phénoménale". Il s'est efforcé de rendre le monde de ses tableaux réel de manière persuasive - en d'autres termes, de rendre l'irrationnel concret.
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