A one piece pottery horse, standing on all fours and striding with its right hoof forward. Extended snout ends in parted lips showing teeth beneath in a braying attitude. Low relief bridle on face and well defined eyes. Raised mane down back of the neck. A fantastic example of the Han Dynasty Horse, during this period the prized horse came from the Fergana Valley in Central Asia, now Afghanistan. The horse is decked out for the funeral. Large, exquisite walking Ferghana horses with great attention paid to anatomical detail were the choice of the wealthy. The horse was second only in importance to the dragon. It was supposed to possess magical powers which the early Chinese were eager to explore. It would be the horse that would carry the deceased to the next life and it would be the amount of horses that an individual owned that would guarantee his ongoing status in the hereafter. The Han dynasty was the second imperial dynasty of China (206 BC–220 AD), proceeded by the Qin dynasty (221–206 BC). Spanning over four centuries, the Han period is considered a Golden Age in Chinese history. To this day, China's majority ethnic group refers to themselves as the "Han people”. The emperor was at the pinnacle of Han society. He presided over the Han government but shared power with both the nobility and appointed ministers who came largely from the scholarly gentry class. Around the turn of the millennium, Han tomb architectural styles morphed from pits into multi-chambered underground Dwellings, often with elaborate carvings and wall paintings. Many shrines in turn were covered with low-relief carvings depicting paradises and stories underscoring Confucian virtues like filial piety and loyalty. The shrines and spirit paths became an important way for the living to proclaim the deceased family member’s and their own commitment to Confucian values. Ultimately, funerary objects such as mingqi worked in concert with other funerary objects, tomb architecture, shrines, and spirit-road sculptures to achieve a goal that exceeded the well-being of the family. According to Confucian doctrine, when every person performed their prescribed social role to perfection, the cosmos would achieve harmony. By ensuring the well-being of the dead, the living promoted accord in the celestial realm and in their own terrestrial existence.
Measurements: Horse Riding: H : 24in W: 31.5in D: 10.63in Horse Standing: H : 27.95in W: 26.37in D: 14.17in.
Cheval en poterie d'une seule pièce, debout à quatre pattes et avançant le sabot droit. Le museau allongé se termine par des lèvres séparées montrant les dents en dessous dans une attitude de braiement. Bride en bas relief sur le visage et yeux bien définis. Crinière relevée à l'arrière du cou. Un exemple fantastique de cheval de la dynastie Han. À cette époque, les chevaux les plus prisés provenaient de la vallée de Fergana en Asie centrale, aujourd'hui l'Afghanistan. Le cheval est paré pour les funérailles. Les riches choisissaient les chevaux de Ferghana, grands et exquis, qui marchaient avec une grande attention aux détails anatomiques. Le cheval était le second en importance après le dragon. Il était censé posséder des pouvoirs magiques que les premiers Chinois étaient impatients d'explorer. C'était le cheval qui transportait le défunt dans l'autre vie et c'était le nombre de chevaux qu'un individu possédait qui garantissait son statut dans l'au-delà. La dynastie Han a été la deuxième dynastie impériale de Chine (206 av. J.-C. - 220 apr. J.-C.), précédée par la dynastie Qin (221-206 av. J.-C.). S'étendant sur quatre siècles, la période Han est considérée comme un âge d'or de l'histoire chinoise. Aujourd'hui encore, le groupe ethnique majoritaire de la Chine se désigne comme le "peuple Han". L'empereur était au sommet de la société Han. Il présidait le gouvernement des Han, mais partageait le pouvoir avec la noblesse et les ministres nommés qui provenaient en grande partie de la classe de la gentry érudite. Au tournant du millénaire, les styles architecturaux des tombes Han se sont transformés, passant des fosses aux habitations souterraines à plusieurs chambres, souvent dotées de sculptures et de peintures murales élaborées. De nombreux sanctuaires étaient à leur tour recouverts de sculptures en bas-relief représentant des paradis et des histoires soulignant les vertus confucéennes telles que la piété filiale et la loyauté. Les sanctuaires et les chemins spirituels sont devenus un moyen important pour les vivants de proclamer l'engagement du membre de la famille décédé et leur propre engagement envers les valeurs confucéennes. En définitive, les objets funéraires tels que le mingqi travaillaient de concert avec d'autres objets funéraires, l'architecture des tombes, les sanctuaires et les sculptures des chemins spirituels pour atteindre un objectif qui dépassait le bien-être de la famille. Selon la doctrine confucéenne, lorsque chaque personne remplissait à la perfection le rôle social qui lui était assigné, le cosmos était en harmonie. En assurant le bien-être des morts, les vivants favorisaient l'entente dans le royaume céleste et dans leur propre existence terrestre.
Mesures : Equitation : H : 24in W : 31.5in D : 10.63in Cheval debout : H : 27.95in W : 26.37in D : 14.17in.
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