Postmodern high back side chair in oak and teak by Dutch artist Frederik Weerkamp.This design strips the concept of a chair down to the point where the function becomes most visible and tangible. It would not be right to assign the term deconstructivism to this chair, although it gives a strong impression of fragmentation.
This sense of fragmentation is created through the empty spaces between the oak beams. The chair has four front legs, two of which are almost vertical outer legs and two inner legs that slope slightly inward. When you sit on this chair, the forces will be distributed over five legs, creating a wonderfully sturdy whole. Slats of the seat are threaded to the front rail together with the front legs. A similar construction occurs at the back of the seat, which is connected to the backrest.An aluminum cylinder is visible at the top of the backrest, which, in addition to fixing the middle teak wooden slat with the two outer ones, also serves as a subtle detail. Flame drawings and ring years on the surface of the wood are another pleasant appearance.Viewed from the sides, we also observe the illusion of movement, because the four front legs seem to drag the back leg.
All in all an intriguing chair and is in good condition.
Chaise d'appoint postmoderne à haut dossier en chêne et en teck de l'artiste néerlandais Frederik Weerkamp. Ce modèle réduit le concept de chaise au point où la fonction devient la plus visible et la plus tangible. Il ne serait pas juste d'attribuer le terme de déconstructivisme à cette chaise, bien qu'elle donne une forte impression de fragmentation.
Cette impression de fragmentation est créée par les espaces vides entre les poutres en chêne. La chaise a quatre pieds avant, dont deux pieds extérieurs presque verticaux et deux pieds intérieurs légèrement inclinés vers l'intérieur. Lorsque vous vous asseyez sur cette chaise, les forces sont réparties sur cinq pieds, créant ainsi un ensemble merveilleusement solide. Les lattes de l'assise sont fixées au rail avant en même temps que les pieds avant. Un cylindre en aluminium est visible en haut du dossier, qui, en plus de fixer la latte centrale en bois de teck aux deux lattes extérieures, sert également de détail subtil. Les dessins de flammes et les anneaux sur la surface du bois constituent un autre aspect agréable. Vu de côté, on observe également l'illusion du mouvement, car les quatre pieds avant semblent traîner le pied arrière.
Dans l'ensemble, il s'agit d'une chaise intrigante et en bon état.
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