Black and white photogram. Unframed. This image is part of an ongoing series began in 2006. To create the images Webber stretches and layers thread on a pre-cut frame. The resulting images are made by laying this “plate” onto black and white photographic paper in the darkroom. The photograms are printed in editions of five, with variations. The imagery is built up using layers of thread, to create rhythmic, intuitive compositions, which offer tension between the organic and rectilinear. They suggest macro and micro views of nature, or of the man made. This image was made by looping and layering thread to create a lyrical abstraction. This is edition 3 of 5 Tenesh Webber is a Canadian abstract photographer whose work explores and challenges conventions of traditional black and white photography. She lives in Jersey City, New Jersey and works in Bushwick, Brooklyn. Webber’s process begins with sketches, in which she develops the image ideas. She then creates two-dimensional objects out of sewing thread, or marker on Acrylic glass. She builds the images through layering, stretching and cutting the thread, and through repetitive line drawing onto Acrylic glass. These “plates” are used to create cameraless photographic images. Hand placement and loose threads offer an element of chance into the work, and each print within a series is unique. The resulting abstract images create rhythmic, intuitive compositions and offer tension between the organic and rectilinear. They suggest macro and micro views of nature, or of the man-made. Her work falls within a tradition of “rayographs”, or photograms, established by artists such as Man Ray, and Laszlo Moholy-Nagy, in the 1920’s, artists whose work in photography was informed by their painting and sculptural practice. Building on these artists work, Webber has developed a unique approach to the creation of her photograms, integrating elements of sculpture and drawing while also incorporating chance operations.
Photogramme en noir et blanc. Non encadré. Cette image fait partie d'une série continue commencée en 2006. Pour créer les images, Webber étire et superpose le fil sur un cadre prédécoupé. Les images résultantes sont réalisées en posant cette "plaque" sur du papier photographique noir et blanc dans la chambre noire. Les photogrammes sont imprimés en cinq éditions, avec des variations. L'imagerie est construite à l'aide de couches de fil, pour créer des compositions rythmiques et intuitives, qui offrent une tension entre l'organique et le rectiligne. Elles suggèrent des vues macro et micro de la nature, ou de l'homme fait. Cette image a été réalisée en bouclant et en superposant des fils pour créer une abstraction lyrique. Voici la troisième édition de 5 Tenesh Webber est un photographe abstrait canadien dont le travail explore et remet en question les conventions de la photographie traditionnelle en noir et blanc. Elle vit à Jersey City, New Jersey, et travaille à Bushwick, Brooklyn. Le processus de Webber commence par des croquis, dans lesquels elle développe les idées d'images. Elle crée ensuite des objets bidimensionnels à partir de fil à coudre ou de marqueur sur du plexiglas. Elle construit les images en superposant, en étirant et en coupant le fil, et en traçant des lignes répétitives sur le plexiglas. Ces "plaques" sont utilisées pour créer des images photographiques sans caméra. Le placement à la main et les fils libres offrent un élément de chance dans l'œuvre, et chaque tirage d'une série est unique. Les images abstraites qui en résultent créent des compositions rythmiques et intuitives et offrent une tension entre l'organique et le rectiligne. Elles suggèrent des vues macro et micro de la nature ou de l'homme. Son travail s'inscrit dans une tradition de "rayographes", ou photogrammes, établie par des artistes tels que Man Ray, et Laszlo Moholy-Nagy, dans les années 20, des artistes dont le travail en photographie était influencé par leur pratique de la peinture et de la sculpture. En s'appuyant sur le travail de ces artistes, Mme Webber a développé une approche unique pour la création de ses photogrammes, intégrant des éléments de sculpture et de dessin tout en incorporant des opérations aléatoires.
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