Exquisite Victorian box or jeweler made in the mid -nineteenth century by Jennens and Bettridge, in England. The material chosen for its conception is the lacquered machate paper, representative technique of the firm. On the back appears the firm "Jennens & Bettridge (Makers to the Queen)" referring to Queen Victoria.
The exquisiteness of this piece also lies in the decorations made by hand. The upper cover presents a poster with refined and precious pink. Dorado ornaments also appear on the sides. The box has been professionally covered inside with an intense red silk. It is a magnificent piece
About Jennens and Bettridge (1816 - 1870)
Jennens and Bettridge was an important manufacturer based in Birmingham, who thanks to her good work would get branches in London, Paris and New York. In the 1850s, Jennens & Bettridge were known as the main producers of Papel Maché and were designated Royal Warrants for King Jorge IV, Guillermo IV and Prince Alberto.
The firm was in 1816 making decoration objects and chests in Papel Maché. By 1825 they developed a patent to 'ornament Pape Maché with pearl shell' and this technique, along with the painted and gold decoration, provided a brilliant effect due to the iridescent quality of the pearner. The quality of his work was quickly recognized and the royal commissions were received not only by Jorge IV, but also by Guillermo IV and, later, by Queen Victoria. Initially, most of its production consisted of trays and other small items, but in 1839 they were producing larger items and that year they supplied the Buckingham Palace two screens. One, which had a cream color, was decorated with birds and flowers and cost 24 pounds and 5 shillings; The other was charged in £ 26 5s. In addition to new articles of this nature, they were used in the repair of furniture from the Royal Collection.
The largest range of furniture was extended to include cabinets, comfortable, secretaries, desks and sofa tables to become the largest manufacturer of paper Maché articles in the world.
The business reached its zenine in the early 1850s with exhibitions of Paper Maché chairs and other objects in the great exhibition of 1851 (Illust. Meyer (2006), p. 34) and the opening of branches in New York and Paris .
Exquise boîte victorienne ou bijoutier réalisée au milieu du XIXe siècle par Jennens et Bettridge, en Angleterre. Le matériau choisi pour sa conception est le papier maché laqué, technique représentative de la firme. Au dos figure la firme "Jennens & Bettridge (Makers to the Queen)" en référence à la reine Victoria.
Le caractère exquis de cette pièce réside également dans les décorations réalisées à la main. La couverture supérieure présente une affiche au rose raffiné et précieux. Des ornements dorés apparaissent également sur les côtés. L'intérieur de la boîte a été recouvert professionnellement d'une soie rouge intense. Il s'agit d'une pièce magnifique
À propos de Jennens et Bettridge (1816 - 1870)
Jennens et Bettridge était un important fabricant basé à Birmingham, qui grâce à son bon travail obtiendra des succursales à Londres, Paris et New York. Dans les années 1850, Jennens & Bettridge étaient connus comme les principaux producteurs de Papel Maché et ont reçu des mandats royaux pour le roi Jorge IV, Guillermo IV et le prince Alberto.
En 1816, l'entreprise fabriquait des objets de décoration et des coffres en Papel Maché. En 1825, ils ont mis au point un brevet pour "orner le Pape Maché avec une coquille de perle". Cette technique, associée à la décoration peinte et dorée, produisait un effet brillant dû à la qualité iridescente de la perle. La qualité de son travail fut rapidement reconnue et les commandes royales furent reçues non seulement par Jorge IV, mais aussi par Guillermo IV et, plus tard, par la reine Victoria. Au départ, la plupart de sa production consistait en plateaux et autres petits articles, mais en 1839, elle produisait des articles plus grands et cette année-là, elle a fourni deux paravents au palais de Buckingham. L'un, de couleur crème, était décoré d'oiseaux et de fleurs et coûtait 24 livres et 5 shillings ; l'autre était facturé 26,5 livres. En plus des nouveaux articles de cette nature, ils étaient utilisés pour la réparation des meubles de la collection royale.
La plus grande gamme de meubles a été étendue pour inclure des armoires, des confortables, des secrétaires, des bureaux et des tables de canapé pour devenir le plus grand fabricant d'articles en papier Maché du monde.
L'entreprise atteint sa zénitude au début des années 1850 avec des expositions de chaises en papier Maché et d'autres objets lors de la grande exposition de 1851 (Illust. Meyer (2006), p. 34) et l'ouverture de succursales à New York et à Paris .
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