Lots of material for this canvas made in black, yellow, white acrylic and walnut stain. The edges are painted black. This canvas was made with a brush and a knife. The surface of the canvas is treated differently with the scrapings carried out with a knife and the passages of the brush which draw lines. The black, very thick in places, is more or less intense depending on the exposure to light. We see here and there, brown and white transparencies under the effect of the painter's work. The frame of this canvas is 4cm wide, and therefore does not require framing. Benoît is a transmitter, a transmitter of emotions. Self-taught painter, he began his artistic life with figurative painting then naturally slipped towards abstraction, which he defined as "a better playground". In his “traces” series, canvases are born and converse with their creator: he shapes them, observes, searches, makes, undoes, erases, starts over and recycles his canvases. Until the final touch is obtained, he will not be satisfied. This process, exhausting, even exquisitely painful, delivers from time to time "magic" canvases that he could never have imagined accomplishing. On the other side of the stage, because each painting tells a unique story, there is the viewer. Caught up in a dialogue orchestrated by shapes and colors, an evidence emerges: Benoît made us witness to his absolute and mysterious need to paint.
Beaucoup de matière pour cette toile réalisée en acrylique noir, jaune, blanc et brou de noix. Les bords sont peints en noir. Cette toile a été réalisée avec un pinceau et un couteau. La surface de la toile est traitée différemment avec les grattages effectués au couteau et les passages du pinceau qui dessinent des lignes. Le noir, très épais par endroits, est plus ou moins intense selon l'exposition à la lumière. On voit ici et là, des transparences brunes et blanches sous l'effet du travail du peintre. Le cadre de cette toile fait 4cm de large, et ne nécessite donc pas d'encadrement. Benoît est un transmetteur, un passeur d'émotions. Peintre autodidacte, il débute sa vie artistique par la peinture figurative puis glisse naturellement vers l'abstraction qu'il définit comme " un meilleur terrain de jeu ". Dans sa série " traces ", les toiles naissent et dialoguent avec leur créateur : il les façonne, observe, cherche, fait, défait, efface, recommence et recycle ses toiles. Tant que la touche finale n'est pas obtenue, il ne sera pas satisfait. Ce processus, épuisant, voire délicieusement douloureux, livre de temps à autre des toiles "magiques" qu'il n'aurait jamais pu imaginer réaliser. De l'autre côté de la scène, parce que chaque tableau raconte une histoire unique, il y a le spectateur. Pris dans un dialogue orchestré par les formes et les couleurs, une évidence se dégage : Benoît nous a rendu témoin de son besoin absolu et mystérieux de peindre
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