Il Vischio (The Mistletoe) is a original b/w etching on paper, realized by the Italian artist Arnoldo Ciarrocchi (1916-2004) around 1960s. Image Dimensions: 8.4 x 6.2 cm Hand-signed in pencil on the lower margin, this is an artist's proof unnumbered, with fresh impression. In excellent conditions, this contemporary artwork representing a Christmas misteletoe, reports autograph notes (a greeting message) in pencil by Ciarrocchi's wife, Raffaella Magliola. On the lower margin at the center the signature of the artist. Arnoldo Ciarrocchi (Civitanova Marche 1916 – 2004) Arnoldo Ciarrocchi was born in Civitanova Marche (Italy) in 1916. He enrolled in the libro d’Urbino School, and in 1938 he moved to Rome, where he worked as a pressman at the Chalcography Chamber for seventeen years. His first engravings appear in the 1940s, among which are the White Prints and The Pines of Monte Mario. In 1947, Ciarrocchi exhibited his work at the Galleria del Secolo (Gallery of the Century) with Sadun, Scialoja, and Stradone, and in 1950 at the National Chalcography, he exhibited one hundred and twenty-seven prints from the engravings regarding the years spent at Urbino. During the span of his long career, Ciarrocchi obtained prestigious recognitions, among which, in 1951, he received an award for his engravings at the first International Art Biennial in San Paolo, Brazil and in 1952 he received the first award for the prints engraved at the Quadrennial in Rome. In 1955, Ciarrocchi received the first award for the etchings at the first Biennial of the Italian engravings in Venice. At the 1962 Venice Biennial, he presented himself with ten scenes of Fontespina painted with watercolors in order to appear in 1976 at the Quadrennial in Rome with seven great scenes of Asola. In Jesi, in 1988, the year of engravings, he received the “Rosa Papa-Tamburi” award. Ciarrocchi is considered to be among the best contemporary engravers as a result of his refined techniques and his outstanding graphic sensitivity. In order to emphasize the powerful component of light used in Ciarrocchi’s graphic signature, Valerio Volpini poetically wrote: “It is the Adriatic light that runs like a liquid through Ciarrocchi’s watercolors and engravings”.
Il Vischio (Le gui) est une gravure originale en noir et blanc sur papier, réalisée par l'artiste italien Arnoldo Ciarrocchi (1916-2004) dans les années 1960. Dimensions de l'image : 8.4 x 6,2 cm Signée à la main au crayon dans la marge inférieure, il s'agit d'une épreuve d'artiste non numérotée, avec une impression fraîche. Dans d'excellentes conditions, cette œuvre d'art contemporain représentant un gui de Noël, porte des notes autographes (un message de vœux) au crayon par l'épouse de Ciarrocchi, Raffaella Magliola. Dans la marge inférieure, au centre, la signature de l'artiste. Arnoldo Ciarrocchi (Civitanova Marche 1916 - 2004) Arnoldo Ciarrocchi est né à Civitanova Marche (Italie) en 1916. Il s'inscrit à l'école du libro d'Urbino et, en 1938, il s'installe à Rome, où il travaille comme pressier à la Chambre de la Chalcographie pendant dix-sept ans. Ses premières gravures apparaissent dans les années 1940, parmi lesquelles les Estampes blanches et Les pins de Monte Mario. En 1947, Ciarrocchi expose ses œuvres à la Galleria del Secolo (Galerie du Siècle) avec Sadun, Scialoja et Stradone, et en 1950 à la Chalcographie nationale, il expose cent vingt-sept estampes tirées des gravures concernant les années passées à Urbino. Au cours de sa longue carrière, Ciarrocchi a obtenu de prestigieuses reconnaissances, parmi lesquelles, en 1951, un prix pour ses gravures à la première Biennale internationale d'art de San Paolo (Brésil) et, en 1952, le premier prix pour les gravures à la Quadriennale de Rome. En 1955, Ciarrocchi reçoit le premier prix pour les gravures à la première Biennale des gravures italiennes à Venise. À la Biennale de Venise de 1962, il se présente avec dix scènes de Fontespina peintes à l'aquarelle pour apparaître en 1976 à la Quadriennale de Rome avec sept grandes scènes d'Asola. À Jesi, en 1988, année des gravures, il reçoit le prix "Rosa Papa-Tamburi". Ciarrocchi est considéré comme l'un des meilleurs graveurs contemporains grâce à ses techniques raffinées et à sa grande sensibilité graphique. Pour souligner la puissante composante de la lumière utilisée dans la signature graphique de Ciarrocchi, Valerio Volpini a écrit poétiquement : "C'est la lumière de l'Adriatique qui coule comme un liquide dans les aquarelles et les gravures de Ciarrocchi".
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