Orella etching made by Antoni Tapies in Barcelona in 1971 Edition 75 Measures: 60 x 78 cm. In good original condition. Numbered and hand signed, edition of 75 We have several copies, the number that you purchase my change from the one photographed. Antoni Tapies born in Barcelona in 1923, Tapies started his artistic run during a long convalescence due to a serious sickness. The increasing interest in drawing and painting pushed him to leave academic studies. On the 1940s he already exposed works with a strong personality, outstanding in the contemporary artistic panorama. In 1948, he co-founded the magazine “Dau al Sel”. Influenced by Miro´ and Klee, he intensified the iconographics elements and the magical field. Slowly, he started to absorb geometrizing elements and color studies that lead him to an interest for the materic, resulting intense weaving canvas with wide possibilities of expression and communications. With those works, in the middle of 1950s, Ta'pies reached international recognition. Since 1960s, he added new iconographic elements (marks of writing, anthropomorphic elements, footsteps and signs reporting to Catalunya’s situation), technical procedures (new surfaces, use of everyday objects and varnish). The artistic language of Ta´pies has develop since then and the result is a diversified and great plastic production admired around the world.
Gravure Orella réalisée par Antoni Tapies à Barcelone en 1971 Edition 75 Mesures : 60 x 78 cm. En bon état d'origine. Numérotée et signée à la main, édition de 75 Nous avons plusieurs copies, le numéro que vous achetez peut changer de celui photographié. Antoni Tapies né à Barcelone en 1923, Tapies a commencé son parcours artistique pendant une longue convalescence due à une grave maladie. L'intérêt croissant pour le dessin et la peinture le pousse à abandonner les études académiques. Dans les années 1940, il expose déjà des œuvres à forte personnalité, remarquables dans le panorama artistique contemporain. En 1948, il est cofondateur de la revue "Dau al Sel". Influencé par Miro' et Klee, il intensifie les éléments iconographiques et le domaine magique. Lentement, il commence à absorber des éléments géométriques et des études de couleurs qui le conduisent à un intérêt pour la matière, résultant en un tissage intense de la toile avec de larges possibilités d'expression et de communication. Avec ces œuvres, au milieu des années 1950, Ta'pies a atteint une reconnaissance internationale. À partir des années 1960, il ajoute de nouveaux éléments iconographiques (marques d'écriture, éléments anthropomorphes, traces de pas et signes rendant compte de la situation de la Catalogne), des procédés techniques (nouvelles surfaces, utilisation d'objets quotidiens et de vernis). Le langage artistique de Ta'pies s'est développé depuis lors et le résultat est une production plastique diversifiée et grande admirée dans le monde entier.
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