Deposition of Jesus in the Sepulcher 1600 this is a highly emotionally engaging work, employing a theatrical use of color, light and the gestures of its characters.
The real magic of the painting is the painter's highly personal use of light and color, with chiaroscuro effects that accentuate its three-dimensionality. Here the artist proves himself capable of pointing out an original and intense way of Baroque painting. The blocked gestures, violent light, blinding reds and clarity of detail produce an almost metaphysical effect.
An 'almost unnatural atmosphere illuminates the characters, who emerge from the dark background of the vegetation, arranging themselves in the foreground as if on a theatrical stage directly in front of the viewer. Every single gesture takes on tones of dramatic, participatory despair.
Christ's muscular body, still full of vigor, dominates the scene, while Joseph of Arimathea supports his head bent backward. The latter who traditionally enjoys, by rank and age, greater prominence than Nicodemus who instead holds the sheet by the feet. In the foreground, kneeling and weeping, is Mary Magdalene with loose, long, flowing hair. Striking is the soft, sensual red mantle that envelops her.
In the background, the barely perceptible figure of Mary appears folded in on herself with her face hidden by her blue mantle and supported by the embrace of one of the pious women.
The Baroque work of the Emilian school is inspired by Annibale Carracci's Christ Deposed in the Tomb.
Frame, coeval, "box-shaped" with carved edges, corners and centers highlighted with foliate decoration, gilding in gold leaf.
Deposition of Jesus in the Sepulcher 1600 est une œuvre très engageante sur le plan émotionnel, qui fait un usage théâtral de la couleur, de la lumière et des gestes de ses personnages.
La véritable magie du tableau réside dans l'utilisation très personnelle de la lumière et de la couleur par le peintre, avec des effets de clair-obscur qui accentuent sa tridimensionnalité. L'artiste se montre ici capable de mettre en évidence une manière originale et intense de peindre le baroque. Les gestes bloqués, la lumière violente, les rouges aveuglants et la clarté des détails produisent un effet presque métaphysique.
Une "atmosphère presque artificielle" éclaire les personnages qui émergent du fond sombre de la végétation et se placent au premier plan comme sur une scène de théâtre devant le spectateur. Chaque geste prend une tonalité de désespoir dramatique et participatif.
Le corps musclé du Christ, encore plein de vigueur, domine la scène, tandis que Joseph d'Arimathie soutient sa tête penchée en arrière. Ce dernier jouit traditionnellement, de par son rang et son âge, d'une plus grande importance que Nicodème qui, lui, tient le drap par les pieds. Au premier plan, agenouillée et en larmes, se trouve Marie-Madeleine, aux cheveux longs et flottants. Le manteau rouge doux et sensuel qui l'enveloppe est frappant.
À l'arrière-plan, la figure à peine perceptible de Marie apparaît repliée sur elle-même, le visage caché par son manteau bleu et soutenue par l'étreinte d'une des femmes pieuses.
L'œuvre baroque de l'école émilienne s'inspire du Christ déposé dans le tombeau d'Annibale Carracci.
Cadre, coéval, en forme de "boîte" avec des bords sculptés, des coins et des centres soulignés par une décoration foliaire, dorée à la feuille d'or.
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