Andy Warhol's Flowers made their first appearance on the New York art scene in 1964 when they were exhibited at the Leo Castelli Galley. meeting with enormous success.
Flowers in the Pop Art version are among the artist's most evocative and crowd-pleasing works, but also the last in which the artist uses the technique of painting.
For Warhol to work on images with a natural character was something he had never experienced before, in fact it seems that the idea for this choice was suggested to him by his friend Henry Geldzahler, then curator of the Metropolitan Museum of Art. The latter in fact went to Warhol's studio and noticed how the Factory was full of works depicting Marilyn and works of commercial products, such as Campbell soups and Coca Cola. He then decided to advise the eccentric Pop Artist to use something different.
Inspired by Hibiscus flowers, in Flowers Andy Warhol turns nature into a protagonist for the first time, using an unusual style. The Pop Artist combines impressionist and abstract techniques resulting in unprecedented images, quite different from previous ones inspired by celebrities and consumerism.
This Lithograph is numbered 2238/2400. The CMOA stamp is a guarantee for A. Warhol's multiples. CMOA stands for Carnegie Museum Of Art, a museum in Pittsburgh, A. Warhol's hometown, to which the artist donated 60 of his subjects, granting multiples (of each 60 x 60 subject such as Mao Tse Tung, Flowers and Marilyn Monroe) in limited runs of 2400 pcs. This is why the availability of such lithographs is beginning to be difficult, in fact these numbered subjects are in demand all over the world.
The collection we have for sale consists of 5 pieces, with identical numbering, 2238/2400. The reason for the equal numbering is that these 5 lithographs are part of folder number 2238, each folder consists of 10 different chromes, and of these, 5 are the ones published on our website.
The frame is made of black lacquered wood about 2.5 cm with a round cross section.
Fun fact: To make Flowers, Warhol made use of a cover photo taken of Hibiscus Flowers from Modern Photograpgy magazine. Of course, that photo served him solely as a cue; in fact, to make Flowers, Warhol made a great deal of graphic changes to the image that made the original flowers unrecognizable. The cover shot had been taken by Patricia Caulfield, who claimed the right to the photo and demanded compensation from Warhol, who was forced by the court, to give her two of his works, as well as a percentage of future revenues.
Dimensions:
Dimensions: Frame L. 66.5 cm x H. 66.5 cm ; Lithograph 62 x 62 cm
Les fleurs d'Andy Warhol sont apparues pour la première fois sur la scène artistique new-yorkaise en 1964, lorsqu'elles ont été exposées à la Leo Castelli Galley, où elles ont rencontré un énorme succès.
Les fleurs dans la version Pop Art sont parmi les œuvres les plus évocatrices et les plus populaires de l'artiste, mais aussi les dernières dans lesquelles l'artiste utilise la technique de la peinture.
Travailler sur des images à caractère naturel est une expérience inédite pour Warhol. Il semble d'ailleurs que l'idée de ce choix lui ait été suggérée par son ami Henry Geldzahler, alors conservateur du Metropolitan Museum of Art. Ce dernier s'est en effet rendu dans l'atelier de Warhol et a constaté que la Factory était remplie d'œuvres représentant Marilyn et de produits commerciaux, tels que les soupes Campbell et le Coca Cola. Il décide alors de conseiller à l'excentrique artiste pop d'utiliser quelque chose de différent.
Inspiré par les fleurs d'hibiscus, Andy Warhol fait pour la première fois de la nature un protagoniste dans Flowers, en utilisant un style inhabituel. L'artiste pop combine des techniques impressionnistes et abstraites, ce qui donne des images inédites, très différentes des précédentes inspirées par les célébrités et le consumérisme.
Cette lithographie est numérotée 2238/2400. Le cachet CMOA est une garantie pour les multiples de A. Warhol. CMOA signifie Carnegie Museum Of Art, un musée de Pittsburgh, la ville natale d'A. Warhol, auquel l'artiste a fait don de 60 de ses sujets, en accordant des multiples (de chaque sujet 60 x 60 tel que Mao Tse Tung, Flowers et Marilyn Monroe) en séries limitées de 2400 pièces. C'est pourquoi la disponibilité de ces lithographies commence à être difficile, car ces sujets numérotés sont demandés dans le monde entier.
La collection que nous avons à vendre se compose de 5 pièces, avec une numérotation identique, 2238/2400. La raison de cette numérotation identique est que ces 5 lithographies font partie du dossier numéro 2238, chaque dossier est composé de 10 chromes différents, et parmi ceux-ci, 5 sont ceux publiés sur notre site web.
Le cadre est en bois laqué noir d'environ 2,5 cm avec une section ronde.
Fait amusant : pour réaliser Flowers, Warhol s'est servi d'une photo de couverture de fleurs d'hibiscus du magazine Modern Photograpgy. Bien sûr, cette photo ne lui a servi que de repère ; en fait, pour réaliser Flowers, Warhol a apporté à l'image de nombreuses modifications graphiques qui ont rendu les fleurs originales méconnaissables. La photo de couverture avait été prise par Patricia Caulfield, qui revendiquait le droit à la photo et demandait une compensation à Warhol, qui fut contraint par le tribunal de lui donner deux de ses œuvres, ainsi qu'un pourcentage sur les revenus futurs.
Les dimensions :
Dimensions : Dimensions : Cadre L. 66,5 cm x H. 66,5 cm ; Lithographie 62 x 62 cm
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