Andre Kertesz Photography Measures: 30 x 22 without frame 47.5 x 41 x 3 cm Framed André Kertész (1894-1985) Kertesz as a Hungarian-born photographer distinguished by haunting composition in his photographs and by his early efforts in developing the photo essay. In his lifetime, however, his then-unorthodox camera angles, which hindered prose descriptions of his works, prevented his work from gaining wider recognition, as well as his use of symbolism also became unfashionable later in his life. Born in Budapest, the son of a bookseller, Kertész taught himself how to use a camera and had his first photos published while a member of the Austro-Hungarian army during World War I. Even as early as 1914, his distinctive and mature style was already evident. Kertész emigrated to Paris in 1925, changed his first name from Andor, and became acquainted with members of the Dada movement. One of them dubbed him “Brother Seeing Eye”, an allusion to a medieval monastery where all the monks were blind except one. His greatest journalistic collaboration was with the French editor and publisher Lucien Vogel, who ran his photographs without explanatory prose. He created portraits of (among others) the painters Mondrian and Marc Chagall, the writer Colette, and film-maker Sergei Eisenstein. In Paris he found critical and commercial success, and he was the first photographer in the world ever to have a one-man exhibition in 1927. He was a mentor to many famous names in photography; Henri Cartier-Bresson said, “We all owe something to Kertész”.
Photographie André Kertesz Mesures : 30 x 22 sans cadre 47,5 x 41 x 3 cm Encadré André Kertész (1894-1985) Kertesz est un photographe d'origine hongroise qui se distingue par la composition obsédante de ses photographies et par ses premiers efforts pour développer le photoreportage. De son vivant, cependant, ses angles de prise de vue peu orthodoxes à l'époque, qui entravaient les descriptions en prose de ses œuvres, ont empêché son travail d'être plus largement reconnu, et son utilisation du symbolisme est également devenue démodée plus tard dans sa vie. Né à Budapest, fils d'un libraire, Kertész apprend seul à se servir d'un appareil photo et publie ses premières photos alors qu'il est membre de l'armée austro-hongroise pendant la Première Guerre mondiale. Kertész a émigré à Paris en 1925, a changé son prénom d'Andor et a fait la connaissance des membres du mouvement Dada. L'un d'eux le surnomme "Frère Voyant", en référence à un monastère médiéval où tous les moines sont aveugles sauf un. Sa plus grande collaboration journalistique fut avec le rédacteur et éditeur français Lucien Vogel, qui publiait ses photographies sans prose explicative. Il réalise des portraits, entre autres, des peintres Mondrian et Marc Chagall, de l'écrivain Colette et du cinéaste Sergei Eisenstein. À Paris, il a rencontré un succès critique et commercial, et il a été le premier photographe au monde à avoir une exposition personnelle en 1927. Il a été le mentor de nombreux grands noms de la photographie ; Henri Cartier-Bresson a déclaré : "Nous devons tous quelque chose à Kertész".
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