Kinetic Composition is an original Contemporary artwork realized by Alvin Mavignier da Silva (Rio de Janeiro, 1925; Hamburg, 2018) in 1969. Original colored Silkscreen. Hand signed on the lower right with white pencil by the artist, dated on the lower left, stamped on the reverse with "HBK. Hamburg Edition Griffelkunst". Good conditions: lightly wave. Brazilian artist Almir da Silva Mavignier (Rio de Janeiro, 1925; Hamburg, 2018) has pursued geometric abstraction, Op art, and graphic design. After studying with the Hungarian-born painter Árpád Szenès (1897–1985) in 1946, Mavignier created his first abstract paintings in 1949. After his work was featured in a solo exhibition at the Museum of Modern Art, São Paulo, in 1951, he devoted himself to Concrete art. From 1953 to 1958 Mavignier studied at the Hochschule für Gestaltung College of Design) in Ulm, Germany, with Josef Albers, Max Bense, and Max Bill. In 1954 he created his breakthrough color-point grid series that causes optical vibrations. While living in Paris in 1958, Mavignier joined the radical ZERO group, whose artists rejected color and expression for ephemeral events and nontraditional materials. In 1961 he co-organized Nove Tendencije (New Tendencies), the first Yugoslavian exhibition devoted to post-informel art, with the art historian Marko Mestrovich and Bozo Bek, director of the Museum of Contemporary Art, Zagreb. Mavignier’s work was included in the Venice Biennale (1964), Documenta (1964; 1968), and the kinetic and Op art exhibition The Responsive Eye at the Museum of Modern Art, New York (1965). He taught at the Hochschule für Bildende Künste (College of Fine Arts) in Hamburg from 1965 to 1990.
Composition cinétique est une œuvre d'art contemporaine originale réalisée par Alvin Mavignier da Silva (Rio de Janeiro, 1925 ; Hambourg, 2018) en 1969. Sérigraphie originale en couleur. Signée à la main en bas à droite au crayon blanc par l'artiste, datée en bas à gauche, estampillée au verso de "HBK. Hamburg Edition Griffelkunst". Bon état : légèrement ondulé. L'artiste brésilien Almir da Silva Mavignier (Rio de Janeiro, 1925 ; Hambourg, 2018) a poursuivi l'abstraction géométrique, l'Op art et le design graphique. Après avoir étudié avec le peintre d'origine hongroise Árpád Szenès (1897-1985) en 1946, Mavignier a créé ses premières peintures abstraites en 1949. Après que ses œuvres aient fait l'objet d'une exposition personnelle au Musée d'art moderne de São Paulo en 1951, il se consacre à l'art concret. De 1953 à 1958, Mavignier étudie à la Hochschule für Gestaltung (école supérieure de design) à Ulm, en Allemagne, avec Josef Albers, Max Bense et Max Bill. En 1954, il crée sa série révolutionnaire de grilles de points de couleur qui provoquent des vibrations optiques. Alors qu'il vit à Paris en 1958, Mavignier rejoint le groupe radical ZERO, dont les artistes rejettent la couleur et l'expression au profit d'événements éphémères et de matériaux non traditionnels. En 1961, il coorganise Nove Tendencije (Nouvelles tendances), la première exposition yougoslave consacrée à l'art post-informel, avec l'historien de l'art Marko Mestrovich et Bozo Bek, directeur du Musée d'art contemporain de Zagreb. Les œuvres de Mavignier ont été présentées à la Biennale de Venise (1964), à la Documenta (1964 ; 1968) et à l'exposition d'art cinétique et d'op art The Responsive Eye au Museum of Modern Art de New York (1965). Il a enseigné à la Hochschule für Bildende Künste (école supérieure des beaux-arts) de Hambourg de 1965 à 1990.
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