Alexey Bogolyubov. Astrakhan. Admiralty. A variant of the work of the same name from the collection of the Russian Museum, the reason for which was the shipyards of Astrakhan. It is a documentary and at the same time a loving view of Russian realism on the unsettled life of provincial towns, seen by the future chief artist of the General Staff, during a trip along the Volga. Between the verticals of the masts of ships and steamers in the center are dilapidated houses of artisans. They can see the collected logs for the repair of masts, oars, an anchor, a drying canvas and a resin tank. A kind of diagonal is made up of bundles of inclined boards, oars and a patch of sail on the ground. This unhurried movement is stopped by a pause, an inactively sitting foreground figure. Bright spots of drying linen and clothes of fishermen enliven the clay color of the Volga backwaters. The hard shadows of the midday sun, against the background of the sky faded from the heat, immerse you in the atmosphere of the southern Russian steppes. At the same time, the artist, along with the fishing launch and the simplicity of life, does not ignore paddle steamers - a sign of new industrial opportunities. They form industrial, merchant contrasts and the background of the work. In the lower right corner in a telegraph line, a documentary message: Astrakhan. Bogolyubov. Oil on canvas: 36x57 cm. Literature: Catalog of the Russian Museum. Marina Smirnova p.69. The canvas is duplicated.
Alexey Bogolyubov. Astrakhan. Amirauté. Une variante de l'œuvre du même nom de la collection du Musée russe, dont la raison d'être était les chantiers navals d'Astrakhan. Il s'agit d'un regard à la fois documentaire et affectueux du réalisme russe sur la vie désordonnée des villes de province, vu par le futur artiste en chef de l'état-major général, lors d'un voyage le long de la Volga. Entre les verticales des mâts des navires et des vapeurs, au centre, se trouvent des maisons d'artisans délabrées. On peut y voir les rondins collectés pour la réparation des mâts, des rames, une ancre, une toile de séchage et un réservoir de résine. Une sorte de diagonale est constituée de fagots de planches inclinées, d'avirons et d'un bout de voile à terre. Ce mouvement tranquille est interrompu par une pause, une figure de premier plan assise et inactive. Les taches lumineuses du linge qui sèche et des vêtements des pêcheurs animent la couleur argileuse des marigots de la Volga. Les ombres dures du soleil de midi, sur fond de ciel délavé par la chaleur, vous plongent dans l'atmosphère des steppes du sud de la Russie. En même temps, l'artiste, avec la vedette de pêche et la simplicité de la vie, n'ignore pas les bateaux à aubes, signe de nouvelles opportunités industrielles. Ils forment des contrastes industriels, marchands et l'arrière-plan de l'œuvre. Dans le coin inférieur droit, sur une ligne télégraphique, un message documentaire : Astrakhan. Bogolyubov. Huile sur toile : 36x57 cm. Littérature : Catalogue du Musée russe. Marina Smirnova p.69. La toile est dupliquée.
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