Hodogaya - Reisho Tokaidodate is a beautiful color woodcut print on paper, the plate n. 5, from the series “Fifty-three Stations of the Tokaido (Tokaido gojusan tsugi),” also known as the Reisho TokaidoDate, designed by the ukiyo-e master Utagawa Hiroshige (歌川 広重, 1797-1858). Original Title: Hodogaya: Katabira River and Katabira Bridge (Hodogaya, Katabiragawa Katabirabashi). Image Dimensions: 22 x 34.4 cm. Printed in 1833 and after between 1847 and 1852, the ending color plate includes more colors than this one, that could be considered likely a print proof. Comparing our specimens to that preserved at the Art Institute of Chicago. In very good condition, except for aging signs like discoloration, little abrasions of the paper on the edge, this original print, glued on cardboard, depicts a snowy Japanese landscape with the typical mastery of Hiroshige. Provenance: German private collection, assembled between the 1950s and 2000 The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), is a series of ukiyo-e woodcut prints created by Utagawa Hiroshige after his first travel along the Tōkaidō in 1832. The Tōkaidō road, linking the shōgun's capital, Edo, to the imperial one, Kyōto, was the main travel and transport artery of old Japan. This was also the most important of the "Five Roads" (Gokaidō)—the five major roads of Japan created or developed during the Edo period to further strengthen the control of the central shogunate administration over the whole country. The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō was such a popular subject that led Hiroshige to create some 30 series of woodcut prints on it, all very different one from the other by their size (ōban or chuban), their designs or even their number (some series include just a few prints). The Hōeidō edition of the Tōkaidō is Hiroshige's best known work, and the best sold ever ukiyo-e Japanese prints. Created after Hokusai's Thirty-six Views of Mount Fuji series, this print series established this new major theme of ukiyo-e, the landscape print, or fūkei-ga, with a special focus on "famous views" (meisho). Hiroshige's series met a full success, not only in Japan, but later in Western countries.
Hodogaya - Reisho Tokaidodate est une belle gravure sur bois en couleur sur papier, la planche n. 5, de la série " Cinquante-trois stations du Tokaido (Tokaido gojusan tsugi) ", également connue sous le nom de Reisho TokaidoDate, conçue par le maître de l'ukiyo-e Utagawa Hiroshige (歌川 広重, 1797-1858). Titre original : Hodogaya : Rivière Katabira et pont Katabira (Hodogaya, Katabiragawa Katabirabashi). Dimensions de l'image : 22 x 34,4 cm. Imprimée en 1833 et par la suite entre 1847 et 1852, la dernière planche en couleur comprend plus de couleurs que celle-ci, qui pourrait être considérée comme une épreuve d'impression. Comparaison de nos spécimens avec celui conservé à l'Art Institute of Chicago. En très bon état, à l'exception de signes de vieillissement comme la décoloration, de petites abrasions du papier sur le bord, cette épreuve originale, collée sur carton, dépeint un paysage japonais enneigé avec la maîtrise typique de Hiroshige. Provenance : Collection privée allemande, réunie entre les années 1950 et 2000 Les Cinquante-trois stations du Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), est une série d'estampes ukiyo-e gravées sur bois créée par Utagawa Hiroshige après son premier voyage le long du Tōkaidō en 1832. La route Tōkaidō, qui reliait la capitale du shōgun, Edo, à celle de l'Empire, Kyōto, était la principale artère de voyage et de transport du Japon ancien. C'était aussi la plus importante des "Cinq routes" (Gokaidō)-les cinq grandes routes du Japon créées ou développées pendant la période Edo pour renforcer encore le contrôle de l'administration centrale du shogunat sur l'ensemble du pays. Les Cinquante-trois Stations du Tōkaidō étaient un sujet si populaire qu'il a conduit Hiroshige à créer une trentaine de séries de gravures sur bois à son sujet, toutes très différentes les unes des autres par leur taille (ōban ou chuban), leurs dessins ou même leur nombre (certaines séries ne comprennent que quelques gravures). L'édition Hōeidō du Tōkaidō est l'œuvre la plus connue de Hiroshige, et les estampes japonaises ukiyo-e les plus vendues. Créée après la série des Trente-six vues du mont Fuji de Hokusai, cette série d'estampes a établi ce nouveau thème majeur de l'ukiyo-e, l'estampe de paysage, ou fūkei-ga, avec un accent particulier sur les "vues célèbres" (meisho). La série de Hiroshige a rencontré un plein succès, non seulement au Japon, mais plus tard dans les pays occidentaux.
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