The picture illustrates the twelve great holidays of the Orthodox Church, the so-called dodekaorton. The narrative runs from left to right, as if you are reading a text. It begins in the upper left corner with the Birth of the Mother of God, then with the introduction to the temple, the Annunciation and the Birth of Christ. Then it goes down to the scene of the Lord's encounter and Christ's baptism. Later, the scene of Christ's entry into Jerusalem, the Transfiguration, the Exaltation of the Cross, the Descent of the Holy Spirit and the Dormition of the Holy Mother of God.
The Resurrection of the Lord is the largest scene in the center, it does not belong to the group of twelve because it surpasses all others, it is the most important holiday for the Orthodox Church.
The scenes are shown schematically, the artist outlined the characters with a dark outline. Limited color range based on warm browns, reds and golds. Each scene has a golden Cyrillic inscription. The icon is framed in a wooden frame, decorated with an ornament carved out of wood.
Great holidays have been celebrated for centuries, their number has changed over the years, and by the 10th century there were less than twelve. In the final version, the catalog of great holidays was formulated in the 16th-17th centuries and is still valid today. The feasts of the Lord, that is dedicated to Christ, dominate. The number twelve is treated in Orthodoxy as a fullness, a symbol of the twelve apostles, or, among others, the twelve seals of the Holy Spirit.
L'image illustre les douze grandes fêtes de l'Église orthodoxe, appelées dodekaorton. Le récit se déroule de gauche à droite, comme si vous lisiez un texte. Il commence dans le coin supérieur gauche par la naissance de la Mère de Dieu, puis par l'introduction au temple, l'Annonciation et la naissance du Christ. Puis elle descend vers la scène de la rencontre du Seigneur et du baptême du Christ. Plus tard, la scène de l'entrée du Christ à Jérusalem, la Transfiguration, l'Exaltation de la Croix, la Descente de l'Esprit Saint et la Dormition de la Sainte Mère de Dieu.
La Résurrection du Seigneur est la plus grande scène du centre, elle n'appartient pas au groupe des douze car elle surpasse toutes les autres, c'est la fête la plus importante pour l'Église orthodoxe.
Les scènes sont représentées schématiquement, l'artiste a tracé les personnages avec un contour sombre. La gamme de couleurs limitée est basée sur des bruns chauds, des rouges et des ors. Chaque scène a une inscription cyrillique dorée. L'icône est encadrée dans un cadre en bois, décoré d'un ornement sculpté dans le bois.
Les grandes fêtes sont célébrées depuis des siècles, leur nombre a changé au fil des ans, et au Xe siècle, il y en avait moins de douze. Dans sa version définitive, le catalogue des grandes fêtes a été formulé aux XVIe et XVIIe siècles et est toujours valable aujourd'hui. Les fêtes du Seigneur, c'est-à-dire dédiées au Christ, dominent. Le nombre douze est traité dans l'orthodoxie comme une plénitude, un symbole des douze apôtres, ou, entre autres, des douze sceaux du Saint-Esprit.
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