Willy Eisenschitz (1889 – 1974), “Paysage d’Ibiza”, oil on canvas, ca. 1955, signed Willy Eisenschitz is one of the most important Austrian painters of the 20th century. He studied at the Academy of Fine Arts from 1911 and moved to Paris early on, where he enrolled at the Academy de la Grande Chaumière. Through the painters of the ,,Ecole de Paris” he found a connection to the Parisian art scene. In Austria he was a member of the Viennese Hagenbund. From 1921 Willy Eisenschitz spent his summer months mostly in the French Provence, where he created his light-flooded, southern landscape impressions. From 1951 he also travelled to the Spanish island of Ibiza. “Paysage d’Ibiza” dates from this period. Eisenschitz impressively fills the modest motif of the sandbank with color. The lush green of the grass contrasts with flaming red bushes and turquoise- azure blue water. Eisenschitz masterfully captures the Mediterranean light, its colors rich in luminosity and depth. The violet tones used for the sky lend the painting an almost metaphysical dimension. Eisenschitz was highly regarded as a painter throughout his life and was member of the Societé Nationale des Beaux Arts. He showed his works in numerous exhibitions in museums and with art dealers in France as for instance at the Salon d’Autonomnes in 1928. signed bottom left: W. Eisenschitz bib.: J. Perreau, Willy Eisenschitz. Catalogue raisonnè, Linz 1999, p. 261, dep. H 646; comp. E. Doppler-Wagner, 120 Jahre Willy Eisenschitz, Vienna 2009, p. 57, dep. 21
Willy Eisenschitz (1889 - 1974), "Paysage d'Ibiza", huile sur toile, vers 1955, signé Willy Eisenschitz est l'un des plus importants peintres autrichiens du XXe siècle. Il étudie à l'Académie des Beaux-Arts à partir de 1911 et s'installe très tôt à Paris, où il s'inscrit à l'Académie de la Grande Chaumière. Grâce aux peintres de l'École de Paris, il a trouvé un lien avec la scène artistique parisienne. En Autriche, il était membre du Hagenbund viennois. À partir de 1921, Willy Eisenschitz passe ses mois d'été principalement en Provence française, où il crée ses impressions de paysages méridionaux inondés de lumière. À partir de 1951, il s'est également rendu sur l'île espagnole d'Ibiza. le "Paysage d'Ibiza" date de cette période. Eisenschitz remplit de manière impressionnante de couleurs le modeste motif du banc de sable. Le vert luxuriant de l'herbe contraste avec les buissons rouges flamboyants et l'eau bleu turquoise-azur. Eisenschitz capture magistralement la lumière méditerranéenne, ses couleurs riches en luminosité et en profondeur. Les tons violets utilisés pour le ciel confèrent au tableau une dimension presque métaphysique. Eisenschitz a été très apprécié en tant que peintre tout au long de sa vie et était membre de la Société Nationale des Beaux Arts. Il a présenté ses œuvres dans de nombreuses expositions dans des musées et chez des marchands d'art en France, comme par exemple au Salon d'Autonomnes en 1928. signé en bas à gauche : W. Eisenschitz bib. : J. Perreau, Willy Eisenschitz. Catalogue raisonnè, Linz 1999, p. 261, dep. H 646 ; comp. E. Doppler-Wagner, 120 Jahre Willy Eisenschitz, Vienne 2009, p. 57, dep. 21
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