Image dimensions: 25.5 x 18 cm. Way the Greek wait for the Holy Fire from the Sky is a fine etching, hand-watercolored, realized by the engraver Gianfrancesco Pivati. This original print, representing the manner in which Greek people wait for the Holy Fire, is from the series New Scientific and Curious Dictionary concerning the Sacred and the Profane, Tome VIII, Plate LXXXIV, published by Benedetto Milocco in Venice in 1746-1751, concerning the Uses and Costumes, Religious Rites of people. Perfect conditions, including passepartout (49 x 34 cm). Gianfrancesco Pivati Pivati's New Dictionary is a bold contribution to Italian cultural debate in the mid-18th century. The wide, useful, and interesting knowledge it contains is often taken from Hebrew, Greek, Latin, French, Spanish and English, as well as Italian. “The subjects treated are well researched and generally presented in a simple, direct style (…)”. Pivati’s liberal voice was out of the chorus in the context of the rigid conformity predominating throughout the Italian peninsula. “He appears to be committed to Reason and Science as opposed to simple Faith, but he tries to avoid any direct challenge to the dogmatic teachings of the Church”. Reference: Silvano Garafalo, in: Frank Kafker, Notable Encyclopedias, Oxford 1981. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Dimensions de l'image : 25.5 x 18 cm. La manière dont les Grecs attendent le feu sacré du ciel est une fine eau-forte, aquarellée à la main, réalisée par le graveur Gianfrancesco Pivati. Cette estampe originale, qui représente la manière dont les Grecs attendent le feu sacré, provient de la série Nouveau Dictionnaire Scientifique et Curieux du Sacré et du Profane, Tome VIII, Planche LXXXIV, publié par Benedetto Milocco à Venise dans les années 1746-1751, concernant les Usages et les Costumes, les Rites Religieux des personnes. Parfaites conditions, y compris le passepartout (49 x 34 cm). Le Nouveau Dictionnaire de Gianfrancesco Pivati est une contribution audacieuse au débat culturel italien du milieu du XVIIIe siècle. Les connaissances vastes, utiles et intéressantes qu'il contient sont souvent tirées de l'hébreu, du grec, du latin, du français, de l'espagnol et de l'anglais, ainsi que de l'italien. "Les sujets traités sont bien documentés et généralement présentés dans un style simple et direct (...)". La voix libérale de Pivati sortait du chœur dans le contexte du conformisme rigide qui prédominait dans toute la péninsule italienne. "Il semble être attaché à la Raison et à la Science par opposition à la simple Foi, mais il essaie d'éviter tout défi direct aux enseignements dogmatiques de l'Église". Référence : Silvano Garafalo, in : Frank Kafker, Notable Encyclopedias, Oxford 1981. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. Selon la législation en vigueur, toute œuvre d'art en Italie créée il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence pour l'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour exiger la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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