Oil on panel. The delicate and suggestive painting reminds in the composition, pictorial modes, the faces, and the colours, of the ideals of the Renaissance that were object of attention and restoration in the first two decades of 19th century.
The Virgin, peaceful and smiling, looks at her Son, who she is holding in her arms and who, in turn, is looking down, holding the flowers that Young Saint John is giving him, projecting himself from the bottom up, with his arms outstretched.
It is a game of glances as well as gestures, with hands and arms linked together, converging and embracing Baby Jesus in the centre. In the background, on the left, there is a wide blurred landscape.
The bright colours stand out, especially the sweet pink of the complexions against the red and light blue dress of the Virgin and the light blue of the background.
The painting suggests a clear reference to Raffaello's art, in which the subject portrayed here was widely recurring; for example, similar in pose and faces, the Madonna Terranuova (at the Gemäldegalerie in Berlin) or the Madonna Aldobrandini (at the National Gallery in London) for the exchange of flowers between the two kids.
The painting here proposed, already restored, is presented in a beautiful frame from the end of 19th century, in gilded wood, carved with flower motifs.
Huile sur panneau. Cette peinture délicate et suggestive rappelle dans la composition, les modes picturaux, les visages et les couleurs, les idéaux de la Renaissance qui ont fait l'objet d'une attention et d'une restauration dans les deux premières décennies du XIXe siècle.
La Vierge, paisible et souriante, regarde son Fils, qu'elle tient dans ses bras et qui, à son tour, regarde en bas, tenant les fleurs que le jeune Saint Jean lui offre, se projetant de bas en haut, les bras tendus.
C'est un jeu de regards et de gestes, avec les mains et les bras liés entre eux, qui convergent et embrassent l'Enfant Jésus au centre. En arrière-plan, à gauche, il y a un vaste paysage flou.
Les couleurs vives se détachent, en particulier le rose tendre des teints contre la robe rouge et bleu clair de la Vierge et le bleu clair du fond.
Le tableau suggère une référence claire à l'art de Raffaello, dans lequel le sujet représenté ici était largement récurrent ; par exemple, similaires dans la pose et les visages, la Madone Terranuova (à la Gemäldegalerie de Berlin) ou la Madone Aldobrandini (à la National Gallery de Londres) pour l'échange de fleurs entre les deux enfants.
Le tableau proposé ici, déjà restauré, est présenté dans un beau cadre de la fin du XIXe siècle, en bois doré, sculpté de motifs floraux.
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