Late 19th century pair of vases mounted as lamps in Chinese Famille Rose porcelain taste. They are embellished with floral motif on white background. Exquisite gilt and chiseled bronze mounts, richly decorated with rose branches. Four of them serve as arms of light. The paunch of each vase is flanked by two other ormolu roses. Probably Samson in Chinese porcelain style, circa 1900 Dimension: W 9.8 in, D 8.7in, H 21.7in. Dimension: L 25cm, D 22cm, H 55cm. Famille Rose porcelain, so called for its pinkish tint, originated during the Qing Dynasty circa 1720, and developed from 1730 under the reigns of Emperor Yongzheng (1723-1736) and Emperor Qianlong (1736-1796). Renowned for its characteristic rose glaze, this innovative technique allowed artisans to achieve a wider range of tone than ever before. With the ability to reproduce subtle shades, porcelain Chinese craftsmen could create beautiful designs like the floral motif on the present antique lamps with the accuracy of an oil painter. These porcelain pieces were massively imported in Europe during the 18th and 19th centuries. By 1900, under the influence of avid collectors as Grandidier, the French amateurs looked for polychromatic porcelains and appreciated Famille Rose designs.
Paire de vases montés en lampe de la fin du XIXe siècle en porcelaine chinoise Famille Rose. Ils sont ornés d'un motif floral sur fond blanc. Exquises montures en bronze doré et ciselé, richement décorées de branches de roses. Quatre d'entre elles servent de bras de lumière. La panse de chaque vase est flanquée de deux autres roses en bronze doré. Probablement Samson en porcelaine de style chinois, vers 1900 Dimension : L 9,8 po, P 8,7 po, H 21,7 po. Dimension : L 25cm, D 22cm, H 55cm. La porcelaine Famille Rose, ainsi nommée pour sa teinte rosée, est née sous la dynastie Qing vers 1720, et s'est développée à partir de 1730 sous les règnes de l'empereur Yongzheng (1723-1736) et de l'empereur Qianlong (1736-1796). Réputée pour sa glaçure rose caractéristique, cette technique innovante a permis aux artisans d'obtenir une gamme de tons plus étendue que jamais. Grâce à la capacité de reproduire des nuances subtiles, les artisans chinois de la porcelaine pouvaient créer de magnifiques motifs, comme le motif floral des lampes anciennes actuelles, avec la précision d'un peintre à l'huile. Ces pièces de porcelaine ont été massivement importées en Europe au cours des 18e et 19e siècles. Vers 1900, sous l'influence de collectionneurs passionnés comme Grandidier, les amateurs français recherchaient les porcelaines polychromes et appréciaient les motifs Famille Rose.
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