This is a polychrome woodblock print (nishiki-e, ink and colour on paper), likely realized by Utagawa Hiroshige (Japanese, 1797-1858) at the middle of 19th century. This plate is signed on plate by the artist in a cartouche, and reportes the marks of censor’seal. In fair condition, with visible aging signs (yellowing of the paper, discolorations, holes, abrasion of the paper and missing parts of the sheet). Although some thinned areas this ukiyo-e print has preserved still today its charme. Collect this ukiyo-e, depicting a pleasant Asian and natural landscape, to embellish your house with a sophisticated Oriental touch! Utagawa Hiroshige (Japan, 1797-1858) Born Ando Hiroshige, Hiroshige was the best known Japanese ukiyo-e artist, considered the last great master of that tradition . Remembered for his horizontal-format landscape series, the obans of the print series The Fifty-three Stations of the Tokaido and for his vertical-format landscape series One Hundred Famous Views of Edo . The subjects of his work were atypical of the ukiyo-e genre, whose typical focus was on beautiful women, popular actors, and other scenes of the urban pleasure districts of Japan's Edo period (1603–1868). The Hiroshige's death marked the beginning of a rapid decline in the ukiyo-e genre, especially in the face of the westernization that followed the Meiji Restoration of 1868, but the Hiroshige trends returned under the name of “Japonism” on Western European painting towards the close of the 19th century. Famous artists, such as Manet and Monet, collected and closely studied Hiroshige's compositions.
Il s'agit d'une gravure sur bois polychrome (nishiki-e, encre et couleur sur papier), probablement réalisée par Utagawa Hiroshige (Japonais, 1797-1858) au milieu du XIXe siècle. Cette plaque est signée sur la plaque par l'artiste dans un cartouche, et rapporte les marques du sceau de la censure. En état moyen, avec des signes de vieillissement visibles (jaunissement du papier, décolorations, trous, abrasion du papier et parties manquantes de la feuille). Malgré quelques zones amincies, cette estampe ukiyo-e a conservé encore aujourd'hui son charme. Collectionnez cet ukiyo-e, représentant un agréable paysage asiatique et naturel, pour embellir votre maison d'une touche orientale sophistiquée ! Utagawa Hiroshige (Japon, 1797-1858) Né Ando Hiroshige, Hiroshige est l'artiste ukiyo-e japonais le plus connu, considéré comme le dernier grand maître de cette tradition. On se souvient de ses séries de paysages en format horizontal, des obans de la série d'estampes Les cinquante-trois stations du Tokaido et de sa série de paysages en format vertical Cent vues célèbres d'Edo. Les sujets de ses œuvres sont atypiques par rapport au genre ukiyo-e, qui se concentre généralement sur les belles femmes, les acteurs populaires et d'autres scènes des quartiers de plaisir urbains de la période Edo (1603-1868). La mort de Hiroshige a marqué le début d'un déclin rapide du genre ukiyo-e, notamment face à l'occidentalisation qui a suivi la restauration Meiji de 1868, mais les tendances de Hiroshige sont revenues sous le nom de "japonisme" dans la peinture européenne occidentale vers la fin du XIXe siècle. Des artistes célèbres, tels que Manet et Monet, ont collectionné et étudié de près les compositions de Hiroshige.
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