Yoshida Station is an original modern artwork realized by Utagawa Hiroshige (1797 – 12 October 1858) in 1855. Original Woodcut print Oban yokoe. from the series "Gojusan tsugi meisho zue" (53 Stations of the Tokaido Road), a rare specimen of a lifetime edition of the the station Yoshida. Arrival of a daimyo procession and fishing boats returning home on the Toyo River, the castle behind fog banks on the right. Signed: Hiroshige hitsu. Publisher: Tsutaya Kichizo. Censored by Aratame. Good impression with visible wood grain (water on the right), left margin probably new, restored loss at right margin, foxing (restored), few tiny wormholes, remains of a former backing Utagawa Hiroshige, born Ando Hiroshige (1797 – 12 October 1858), was a Japanese ukiyo-e artist, considered the last great master of that tradition. Hiroshige is best known for his horizontal-format landscape series The Fifty-three Stations of the Tokaido and for his vertical-format landscape series One Hundred Famous Views of Edo. The subjects of his work were atypical of the ukiyo-e genre, whose typical focus was on beautiful women, popular actors, and other scenes of the urban pleasure districts of Japan's Edo period (1603–1868). The popular series Thirty-six Views of Mount Fuji by Hokusai was a strong influence on Hiroshige's choice of subject, though Hiroshige's approach was more poetic and ambient than Hokusai's bolder, more formal prints. Subtle use of color was essential in Hiroshige's prints, often printed with multiple impressions in the same area and with extensive use of bokashi (color gradation), both of which were rather labor-intensive techniques.
La gare de Yoshida est une œuvre d'art moderne originale réalisée par Utagawa Hiroshige (1797 - 12 octobre 1858) en 1855. Gravure sur bois originale Oban yokoe. de la série "Gojusan tsugi meisho zue" (53 Stations de la route du Tokaido), un spécimen rare d'une édition à vie de la station Yoshida. Arrivée d'un cortège de daimyo et de bateaux de pêche rentrant chez eux sur la rivière Toyo, le château derrière des bancs de brume sur la droite. Signé : Hiroshige hitsu. Éditeur : Tsutaya Kichizo. Censuré par Aratame. Bonne impression avec grain de bois visible (eau à droite), marge gauche probablement neuve, perte restaurée à la marge droite, rousseur (restaurée), quelques minuscules trous de vers, restes d'un ancien dos Utagawa Hiroshige, né Ando Hiroshige (1797 - 12 octobre 1858), était un artiste japonais d'ukiyo-e, considéré comme le dernier grand maître de cette tradition. Hiroshige est surtout connu pour sa série de paysages en format horizontal Les cinquante-trois stations du Tokaido et pour sa série de paysages en format vertical Cent vues célèbres d'Edo. Les sujets de ses œuvres sont atypiques par rapport au genre de l'ukiyo-e, qui se concentre généralement sur les belles femmes, les acteurs populaires et d'autres scènes des quartiers d'agrément urbains de l'époque d'Edo (1603-1868). La série populaire des Trente-six vues du Mont Fuji de Hokusai a fortement influencé le choix des sujets de Hiroshige, bien que l'approche de Hiroshige ait été plus poétique et ambiante que les estampes plus audacieuses et plus formelles de Hokusai. L'utilisation subtile de la couleur était essentielle dans les estampes de Hiroshige, souvent imprimées avec de multiples impressions dans la même zone et avec un usage intensif du bokashi (dégradé de couleurs), deux techniques qui demandaient beaucoup de travail.
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