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The Tooth-Puller is a superb original oil painting on canvas, realized by an anonymous artist, a follower of Caravaggio, in the first half of the XVII century. Our specimen is a reproduction of Caravaggio's original oil on canvas Il cavadenti, today preserved at the Palatine Gallery at the Pitti Palace, in Florence. Our work is not the only known copy from the original Caravaggio: in 2000, Christie's examined another one. The cavadenti is a precious specimen for the low number of known copies and because it is now the subject of controversies and investigations by scholars. Studying the original Caravaggio one can formulate two hypotheses. This copy may have been made around 1620, when Caravaggio's painting would have transited from Malta to Florence, or around 1649, when the Duke of Mantova Francesco I d'Este requested a copy. It is still difficult to identify the author of our replica, among the Sicilian painters emulators of the Lombard master (Alonso Rodriguez, Mario Minniti, Carlo Selllito, Pietro D'Asaro) and among the copyists active in Florence such as Alessandro Frigoni known as Bazzicaluva. In excellent conditions, including a golden painted wooden frame. A really unusual painting to show in your private collection realized with a superb technique, a piece of art history to keep jealously! Reference bibliography: G. Papi, Caravaggio e caravaggeschi a Firenze, 2010, pp. 122-125; M.Gregori, Michelangelo Merisi da Caravaggio, come nascono i capolavori, Electa, Milan, 1991, pp. 328-347, n. 21; M. Gregori, Tre cartelle per tre mostre caravaggesche, in ''Paragone'', fasc. 64, 2005, pp. 13-17; G. Borsano, Caravaggio e il suo Tempo, Naples, 1985, pp. 341-344, n. 98. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Le Tire-dents est une superbe peinture à l'huile originale sur toile, réalisée par un artiste anonyme, disciple du Caravage, dans la première moitié du XVIIe siècle. Notre exemplaire est une reproduction de l'huile sur toile originale du Caravage, Il cavadenti, aujourd'hui conservée à la Galerie Palatine du Palais Pitti, à Florence. Notre œuvre n'est pas la seule copie connue du Caravage original : en 2000, Christie's en a examiné une autre. Le cavadenti est un spécimen précieux en raison du faible nombre de copies connues et parce qu'il fait aujourd'hui l'objet de controverses et d'enquêtes de la part de spécialistes. En étudiant le Caravage original, on peut formuler deux hypothèses. Cette copie pourrait avoir été réalisée vers 1620, lorsque le tableau du Caravage aurait transité de Malte à Florence, ou vers 1649, lorsque le duc de Mantova Francesco I d'Este en a demandé une copie. Il est encore difficile d'identifier l'auteur de notre réplique, parmi les peintres siciliens émules du maître lombard (Alonso Rodriguez, Mario Minniti, Carlo Selllito, Pietro D'Asaro) et parmi les copistes actifs à Florence tels qu'Alessandro Frigoni dit Bazzicaluva. Dans d'excellentes conditions, dont un cadre en bois peint en or. Un tableau vraiment insolite à exposer dans votre collection privée réalisé avec une superbe technique, une pièce d'histoire de l'art à conserver jalousement ! Bibliographie de référence : G. Papi, Caravaggio e caravaggeschi a Firenze, 2010, pp. 122-125 ; M.Gregori, Michelangelo Merisi da Caravaggio, come nascono i capolavori, Electa, Milan, 1991, pp. 328-347, n. 21 ; M. Gregori, Tre cartelle per tre mostre caravaggesche, in ''Paragone'', fasc. 64, 2005, pp. 13-17 ; G. Borsano, Caravaggio e il suo Tempo, Naples, 1985, pp. 341-344, n. 98. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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