Temples of Japan is a lot of four hand-inked Albumen print with aniline applied on a single cardboard. Very good conditions. Cardboard cm 26 x 34; Print cm 9 x 13.5 Yokohama School print (Yokohama Shashin), realized during the Meiji dinasty (1868-1912). From a collection printed in the Shin-E-Do studio, as evidenced by the ink stamp on some copies. These prints does not show visible stamps on the front. On the lower margin of the prints some hand-written captions in black ink Italian on the cardboard. In the lot, four views of sacred places in Japan: two pictures depicting the portal of the Nikko Mausoleum , in the others a statue and a beautiful sacred tree. This particular typology of prints was born in Yokoama around 1860 by the Italian photographers Felice Beato and Raimund Von Stillfried , who, for the first time, experimented the production of hand-colored albumen by means of aniline colors in Japan. During the Meiji period, the Yokohama school produced prints for foreign customers, who, at the same time, sought both an image linked to an ''exotic'' aesthetic of uses, customs and landscapes, and a high quality product, the result by the famous Japanese craftsmanship. These photographs, made with a sublime technique for both printing and coloring, achieved enormous success so that the production, as a typology, remained unchanged for almost forty years, in which some ateliers acquired the reproduction rights of others, thus making very difficult the exact attribution. The extreme documentary value prints concerning the Japanese culture still today hand down us the last true images of the feudal culture which ended during the Meiji dynasty.
Temples of Japan est un lot de quatre épreuves à l'albumine, encres à la main, avec de l'aniline appliquée sur un seul carton. Très bonnes conditions. Carton cm 26 x 34 ; Tirage cm 9 x 13,5 Tirage de l'école de Yokohama (Yokohama Shashin), réalisé pendant la dynastie Meiji (1868-1912). Provient d'une collection imprimée dans l'atelier de Shin-E-Do, comme en témoigne le tampon encreur sur certaines copies. Ces estampes ne présentent pas de timbres visibles sur le devant. Dans la marge inférieure des estampes, quelques légendes manuscrites à l'encre noire italienne sur le carton. Dans le lot, quatre vues de lieux sacrés au Japon : deux images représentant le portail du mausolée de Nikko, les autres une statue et un bel arbre sacré. Cette typologie particulière de tirages est née à Yokoama vers 1860 par les photographes italiens Felice Beato et Raimund Von Stillfried qui, pour la première fois, ont expérimenté au Japon la production d'albumine colorée à la main au moyen de couleurs à l'aniline. Pendant la période Meiji, l'école de Yokohama produit des tirages pour des clients étrangers qui, en même temps, recherchent à la fois une image liée à une esthétique "exotique" des usages, des coutumes et des paysages, et un produit de haute qualité, résultat du célèbre savoir-faire japonais. Ces photographies, réalisées avec une technique sublime tant pour l'impression que pour la couleur, ont connu un énorme succès, de sorte que la production, en tant que typologie, est restée inchangée pendant près de quarante ans, au cours desquels certains ateliers ont acquis les droits de reproduction d'autres, rendant ainsi très difficile l'attribution exacte. Les estampes d'une valeur documentaire extrême concernant la culture japonaise nous transmettent encore aujourd'hui les dernières véritables images de la culture féodale qui s'est terminée sous la dynastie Meiji.
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