Art Decò bedside table, walnut root by Paolo Buffa for permanent Cantù furniture
Elegant Mid-Century modern bedside table with two doors of Paolo Buffa for the permanent Cantù furniture in walnut root. Accessories such as golden brass handles and feet.
Top in lacquered crystal.
Paolo Buffa
The Italian architect and designer Paolo Buffa (1903-1970) was active between the 1930s and 60s, and is known for his furniture that merges the neoclassical style with art of art of modernist. His pieces are often devoid of brands or distinctive signs, making them therefore difficult to authenticate.
Born and raised in Milan, Buffa studies architecture at the famous Polytechnic of the city, where he graduated in 1927. The following year he founded a design study together with Antonio Cassi Ramelli, met during a short work in the Atelier of Gio Ponti and Emilio Lancia. The professional debut of the two designers takes place in 1930, when the duo presents a dining room installation at the Triennale of that year. Between 1933 and 1936, Buffa will merge his study.
By drawing for the highest Milanese social classes, Buffa design are manually made in the most fine and quality materials, and are able to compete with Emile-Jacques Ruhlmann, legend of the French art of art. Collaborating with talented ebanists such as Mario Quarti, and specialized craftsmen, Buffa slowly manages to introduce modern techniques on the design scene of the early 1940s. The evolution of Buffa's aesthetic, progressively increasingly modern, is very clear and linear; from the neoclassical furniture of the beginnings, with their complex and intricate decorations, Buffa comes to draw in the 1960s armchairs and essential consoles and pure lines. In the 1960s he will also collaborate with Cassina.
In addition to the design of furniture, Buffa has also dedicated itself to a variety of architectural projects, and interior design, which range from the design of tombs (its very first commission) to yacht for the Egyptian realities, villas, hotels, offices, and so on.
Despite its abundant production, and its importance for the evolution of design culture in Italy in the middle of the century, it was written relatively little on the designer after his death in the 70s. Nonetheless, the appetite of collectors and enthusiasts for its objects continues to grow on the vintage market, in particular thanks to their very high quality and for the successful union of classicism and modernity.
Table de chevet Art déco, racine de noyer par Paolo Buffa pour le mobilier permanent Cantù
Élégante table de chevet à deux portes de Paolo Buffa pour le mobilier permanent Cantù en racine de noyer. Accessoires tels que poignées et pieds en laiton doré.
Plateau en cristal laqué.
Paolo Buffa
L'architecte et designer italien Paolo Buffa (1903-1970) a été actif entre les années 1930 et 1960, et est connu pour ses meubles qui fusionnent le style néoclassique avec l'art du modernisme. Ses pièces sont souvent dépourvues de marques ou de signes distinctifs, ce qui rend leur authentification difficile.
Né et élevé à Milan, Buffa étudie l'architecture à la célèbre école polytechnique de la ville, dont il sort diplômé en 1927. L'année suivante, il fonde une étude de design avec Antonio Cassi Ramelli, rencontré lors d'un bref séjour dans l'atelier de Gio Ponti et Emilio Lancia. Les débuts professionnels des deux designers ont lieu en 1930, lorsque le duo présente une installation de salle à manger à la Triennale de cette année-là. Entre 1933 et 1936, Buffa fusionnera son étude.
En dessinant pour les plus hautes classes sociales milanaises, les créations de Buffa sont réalisées manuellement dans les matériaux les plus fins et les plus qualitatifs, et sont capables de rivaliser avec Emile-Jacques Ruhlmann, légende de l'art français. En collaborant avec des ébanistes talentueux comme Mario Quarti, et des artisans spécialisés, Buffa parvient lentement à introduire des techniques modernes sur la scène du design du début des années 1940. L'évolution de l'esthétique de Buffa, progressivement de plus en plus moderne, est très claire et linéaire ; des meubles néoclassiques des débuts, avec leurs décorations complexes et compliquées, Buffa en vient à dessiner dans les années 1960 des fauteuils et des consoles essentiels et aux lignes pures. Dans les années 1960, il collaborera également avec Cassina.
Outre la conception de meubles, Buffa s'est également consacré à divers projets d'architecture et de décoration d'intérieur, qui vont de la conception de tombes (sa toute première commande) au yacht pour les réalités égyptiennes, en passant par des villas, des hôtels, des bureaux, etc.
Malgré sa production abondante et son importance pour l'évolution de la culture du design en Italie au milieu du siècle, on a relativement peu écrit sur le designer après sa mort dans les années 70. Néanmoins, l'appétit des collectionneurs et des amateurs pour ses objets ne cesse de croître sur le marché vintage, notamment grâce à leur très grande qualité et à l'union réussie du classicisme et de la modernité.
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