Radziejowski was the son of Władysław and Jadwiga, née Kałuska and came from a wealthy landowning family.
In 1874, he began studying painting at the Academy of Fine Arts in Krakow with Jan Matejko. He studied there intermittently until 1885, during which he became friends with Ludwik de Laveaux. from 1886 he furthered his knowledge at the Munich Academy of Fine Arts and, after graduating, first stayed in Munich, where he joined the Munich Arts Association. In the mid-1890s he traveled to Kraków to work with painters such as Stanisław Janowski and Władysław Wankie on the design of the Tatra Mountains panorama, destroyed around 1900.
In 1902, the artist decided to return to his native country, and two years later he settled in Trzebienice, a property he inherited from his wife Helena, née Strasburger. from there he often traveled to Krakow to participate in local artistic life. Radziejowski participated in numerous exhibitions of the Warsaw Society for the Promotion of Fine Arts and the Krakow Society for the Promotion of Fine Arts. Other exhibitions of his works were held in Lviv, Poznan, Munich, Berlin, Prague and Vienna.
The Munich School had a major influence on Radziejowski's artistic development. Most of his works are in the style of realism. However, like Witold Pruszkowski and Jacek Malczewski, aquatic nymes, Medusa and other dangerous symbolic figures appear in his works. He mainly created genre paintings depicting country life as well as landscapes and portraits. His paintings are now part of many private collections and important museums.
He died in 1950 in Krakow. Golden wooden frame
104.5 x 163.5 x 3.5 cm
Radziejowski était le fils de Władysław et de Jadwiga, née Kałuska, et était issu d'une riche famille de propriétaires terriens.
En 1874, il commence à étudier la peinture à l'Académie des beaux-arts de Cracovie avec Jan Matejko. Il y étudie par intermittence jusqu'en 1885, année durant laquelle il se lie d'amitié avec Ludwik de Laveaux. À partir de 1886, il approfondit ses connaissances à l'Académie des beaux-arts de Munich et, après avoir obtenu son diplôme, séjourne d'abord à Munich, où il adhère à l'Association des arts de Munich. Au milieu des années 1890, il se rend à Cracovie pour travailler avec des peintres tels que Stanisław Janowski et Władysław Wankie à la conception du panorama des Tatras, détruit vers 1900.
En 1902, l'artiste décide de retourner dans son pays natal et, deux ans plus tard, il s'installe à Trzebienice, propriété qu'il a héritée de sa femme Helena, née Strasburger. De là, il se rend souvent à Cracovie pour participer à la vie artistique locale. Radziejowski participe à de nombreuses expositions de la Société pour la promotion des beaux-arts de Varsovie et de la Société pour la promotion des beaux-arts de Cracovie. D'autres expositions de ses œuvres ont eu lieu à Lviv, Poznan, Munich, Berlin, Prague et Vienne.
L'école de Munich a eu une influence majeure sur le développement artistique de Radziejowski. La plupart de ses œuvres s'inscrivent dans le style du réalisme. Cependant, comme Witold Pruszkowski et Jacek Malczewski, des nymes aquatiques, des Méduses et d'autres figures symboliques dangereuses apparaissent dans ses œuvres. Il a principalement réalisé des peintures de genre représentant la vie à la campagne, ainsi que des paysages et des portraits. Ses peintures font aujourd'hui partie de nombreuses collections privées et d'importants musées.
Il est mort en 1950 à Cracovie. Cadre en bois doré
104.5 x 163,5 x 3,5 cm
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