Antique early-20th Century exceptional Indian Karachi-Cutch solid silver repousse tea set, comprising of a teapot, lidded sugar bowl and lidded cream jug, each piece is profusely and beautifully repousse' decorated with scrolling foliage, beaded borders and the body chased with various hunting scenes on a tooled matted ground, snake shaped handles, bird head spouts and the lid surmounted with bulb finials. Each piece is very heavy and finally crafted, made by one of the most prominent Karachi-Cutch silversmiths. All pieces hallmarked J. Manikrai, (silversmith formerly of Cutch, later of Karachi, Pakistan), T95 (900+ high grade silver), engraved initials R.V.P.
Because of the nature of the city's development by the British government Karachi has no ancient history. Like the silverware produced in Bombay, the work of Karachi is greatly influenced by Cutch designs. As a result of the exhibition of 'Karachi-Cutch' silverware design the regions silverwork was soon established and known to demonstrate a high standard of craftsmanship.
The Karachi-Cutch style differs from Cutch design as the ornamentation is often separated into panels by unadorned borders while the Cutch style of the intermingling of flowered foliage and animals filled these panels. Often, if depicting a scene of hunting, unlike the Cutch and Bombay counterparts, the Karachi-Cutch style would depict the whole scene and not just a single composition.
TEAPOT
Height: 17cm
Width: 26 x 15cm
Weight: 630g
SUGAR BOWL
Height: 16cm
Width: 16 x 12cm
Weight: 460g
CREAM JUG
Height: 13cm
Width: 12 x 9cm
Weight: 295g
Ancien service à thé indien Karachi-Cutch en argent massif du début du 20e siècle, comprenant une théière, un sucrier à couvercle et un pot à crème à couvercle, chaque pièce est abondamment et joliment "repousse" décorée de feuillages déroulants, de bordures perlées et le corps ciselé de diverses scènes de chasse sur un fond mat, des poignées en forme de serpent, des becs en tête d'oiseau et le couvercle surmonté de fleurons à bulbe. Chaque pièce est très lourde et finalement travaillée, réalisée par l'un des orfèvres karachi-cutch les plus éminents. Toutes les pièces portent le poinçon de J. Manikrai, (orfèvre anciennement de Cutch, plus tard de Karachi, Pakistan), T95 (argent de qualité supérieure 900+), les initiales gravées R.V.P.
En raison de la nature du développement de la ville par le gouvernement britannique, Karachi n'a pas d'histoire ancienne. Tout comme l'argenterie produite à Bombay, le travail de Karachi est fortement influencé par les motifs néerlandais. Grâce à l'exposition de l'argenterie "Karachi-Cutch", l'orfèvrerie de la région s'est rapidement établie et est connue pour son haut niveau d'artisanat
Le style Karachi-Cutch diffère du design hollandais car l'ornementation est souvent séparée en panneaux par des bordures sans ornement alors que le style hollandais du mélange de feuillages fleuris et d'animaux remplissait ces panneaux. Souvent, s'il représente une scène de chasse, contrairement à ses homologues néerlandais et de Bombay, le style karachi-tchécoslovaque représente l'ensemble de la scène et pas seulement une seule composition
TEAPOT
Hauteur : 17cm
Largeur : 26 x 15cm
Poids : 630g
SUCRE
Hauteur : 16cm
Largeur : 16 x 12cm
Poids : 460g
CREAM JUG
Hauteur : 13cm
Largeur : 12 x 9cm
Poids : 295g
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