"Pieta Or Virgin Of Mercy In Polychrome Wood South Of France". Exceptional Pieta or Virgin of Mercy in carved polychrome wood, dating from the 17th century. Probably representing Jesus and Mary. You will notice the differences in shades in the chocolate and golden tones. The set is finely made, the work of the hair of Jesus is very accomplished. It rests on its wooden terrace, there is a niche which was probably used to accommodate a reliquary. For the state, you will notice gaps, chips and cracks on the statue. We are selling it as presented, uncleaned, unrestored. Our many photos allow you to appreciate the quality of the object. For the state thank you for detailing the photos. Feel free to zoom. History of the Pieta. This Christian theme of suffering and death is the first expressed after the episodes of the Passion of Christ, before his Resurrection. It was in force between the years 1350-1500 (14th and 15th centuries) very marked by serious periods of epidemics and pandemics of the Black Death. It completes other themes of Madonna, or "Madonna and Child", more traditionally inscribed in the early childhood of Jesus. Strictly the theme must include, in its representation, only two of the characters of the chronology of the Life of Christ: himself dead and Mary his grieving mother. As in many other sacred representations, certain characters (saints, the donor or the sponsor) can "anachronically" attend the scene as can also be seen in the Sacred Conversations. History of polychromy 16th century polychrome ceramics from Santi Buglioni to the sanctuary of La Verna Christian artists of the Middle Ages also sometimes took advantage of polychromy, especially during the Romanesque period and the first centuries of the Gothic period. During the first centuries of the Christian era, it was commonly accepted that churches should be entirely painted on the inside, and architectural painting reached its peak in the twelfth century in France. Before this time, the paint is applied either on the stone itself, or in fresco on a coating covering the masonry walls. This kind of decoration was perfected under the influence of Byzantine artists, who came to France in the ninth century. The dominant colors are then yellow ocher, light red brown, green, purple pink, light purple violet, light blue and gold for shine. Stained glass windows from medieval times and painted wooden statues (see painting on wood) must also be regarded as a particular form of polychromy. The patterns of ornamentation take on an extreme variety. Exterior painting of architecture was abandoned from the sixteenth century. During the Renaissance, polychromy was still practiced and was expressed by the ceramics of enamelled terracotta (terracotta invetriata) by several renowned Tuscan artists such as Luca della Robbia, Andrea della Robbia and then all the members of the Della Robbia workshop, Santi Buglioni. The heyday of Baroque and Rococo will continue to consecrate polychromy in sculpture. Dimensions: Height: 31 cm Width: 21 cm Length: 11 cm.
"Piéta ou Vierge de la Miséricorde en bois polychrome du Sud de la France". Exceptionnelle Pieta ou Vierge de la Miséricorde en bois sculpté polychrome, datant du 17ème siècle. Représentant probablement Jésus et Marie. Vous remarquerez les différences de teintes dans les tons chocolat et dorés. L'ensemble est finement réalisé, le travail de la chevelure de Jésus est très abouti. Il repose sur sa terrasse en bois, il y a une niche qui servait probablement à accueillir un reliquaire. Pour l'état, vous noterez des lacunes, des éclats et des fissures sur la statue. Nous la vendons telle que présentée, non nettoyée, non restaurée. Nos nombreuses photos vous permettent d'apprécier la qualité de l'objet. Pour l'état merci de détailler les photos. N'hésitez pas à zoomer. Histoire de la Pieta. Ce thème chrétien de la souffrance et de la mort est le premier exprimé après les épisodes de la Passion du Christ, avant sa Résurrection. Il est en vigueur entre les années 1350-1500 (XIVe et XVe siècles) très marquées par de graves périodes d'épidémies et de pandémies de peste noire. Elle complète d'autres thèmes de Madone, ou "Madone et Enfant", plus traditionnellement inscrits dans la petite enfance de Jésus. Strictement le thème doit inclure, dans sa représentation, seulement deux des personnages de la chronologie de la Vie du Christ : lui-même mort et Marie sa mère éplorée. Comme dans beaucoup d'autres représentations sacrées, certains personnages (les saints, le donateur ou le commanditaire) peuvent assister " anachroniquement " à la scène comme on peut le voir également dans les Conversations Sacrées. Histoire de la polychromie Céramique polychrome du XVIe siècle, de Santi Buglioni au sanctuaire de l'Alverne Les artistes chrétiens du Moyen Âge ont aussi parfois tiré parti de la polychromie, notamment durant la période romane et les premiers siècles de la période gothique. Durant les premiers siècles de l'ère chrétienne, il est communément admis que les églises doivent être entièrement peintes à l'intérieur, et la peinture architecturale atteint son apogée au XIIe siècle en France. Avant cette époque, la peinture est appliquée soit sur la pierre elle-même, soit à fresque sur un enduit recouvrant les murs de maçonnerie. Ce type de décoration se perfectionne sous l'influence des artistes byzantins, venus en France au IXe siècle. Les couleurs dominantes sont alors l'ocre jaune, le brun rouge clair, le vert, le rose pourpre, le violet pourpre clair, le bleu clair et l'or pour la brillance. Les vitraux de l'époque médiévale et les statues en bois peintes (voir peinture sur bois) doivent également être considérés comme une forme particulière de polychromie. Les motifs d'ornementation prennent une variété extrême. La peinture extérieure de l'architecture est abandonnée à partir du XVIe siècle. A la Renaissance, la polychromie est encore pratiquée et s'exprime par les céramiques en terre cuite émaillée (terracotta invetriata) de plusieurs artistes toscans de renom comme Luca della Robbia, Andrea della Robbia puis tous les membres de l'atelier Della Robbia, Santi Buglioni. L'apogée du baroque et du rococo continuera à consacrer la polychromie en sculpture. Dimensions : Hauteur : 31 cm Largeur : 21 cm Longueur : 11 cm.
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