No greater reef sculpture by Lisa Geue Dimensions: D 16.5 x W 17 x H 20 cm Materials: Porcelain with Molochite Shino Glazes, multiple firings No Greater Reef is Lisa Geue’s second work series that is made of several vessels, built by hand using the coiling and slapping techniques. Concentrating again on ancient shapes, Geue focuses on thick, organic appearing glazes that will raise associations with marine lifeforms and reefs. A?ected by Australia’s nature and it's prominent, yet endangered underwater world, the title refers to the worlds largest coral reef: The Great Barrier Reef. With it's total loss of 50% of corals, it is on the verge extinction. By reading the title in a comparing way, as in there is no greater reef than (…), the linguistics automatically refer to it's status as the worlds biggest coral cluster. Yet it can also be read with the aspect of time as in there is no greater reef (anymoreThis ambiguity is also part of the creating process in which layers of glazes are built up, only to leave fragments of decay likcraters and holes after being ?red several times. In deliberately destroying the surface with tools, Geue creates sharp edges and leftovers just like the remnants of a destroyed reef. Other vessels seem intact and because of their colorful glazes, alive. These objects have been revoked of their function, while their surfaces almost seem to hide the vessel’s shape. Geue uses reactive slips, Silicon Carbide, Magnesium Carbonate, Tin, shells and sand to create thick layers of organic appearing surfaces which reveal a unique base frame once partially removed. Forms and building techniques again were inspired by the Jomon period and the Uruk period of Mesopotamia (4000–3100 BC). Lisa Geue works primarily in ceramic, creating ancient shape inspired vessels and organic looking sculptures with a focus on form and experimental glazing. With a background in photography and ?lm, composition plays a role in both, the visual language and the photographic archive-like work. Born 1988 in East Germany, she went to Academy of Visual Arts Leipzig from 2013 - 2019 to study Photography. Then moving to Berlin, she worked for Galleries like Julia Stoschek Collection. In 2019 she traveled to Naarm (Melbourne) and Jan Juc, Australia and lived at the ocean. Deepening her connection with nature, natural processes like mineralization, decomposition of coastal rocks through saltwater or cycles like high and low tide, have become inspiration for her clay practice. Geue has always appreciated and felt drawn to indigenous practices and ancient techniques which have been a signicant infuence in terms of resourcing mindfully and appreciating the craft she is doing. Different variations are possible, please contact Pamono for more information.
No greater reef sculpture by Lisa Geue Dimensions : D 16,5 x L 17 x H 20 cm Matériaux : Porcelaine avec glaçures Molochite Shino, cuissons multiples No Greater Reef est la deuxième série d'œuvres de Lisa Geue qui se compose de plusieurs récipients, construits à la main en utilisant les techniques de l'enroulement et du claquement. Se concentrant à nouveau sur des formes anciennes, Geue se focalise sur des glaçures épaisses, d'apparence organique, qui suscitent des associations avec des formes de vie marines et des récifs. Le titre fait référence à la plus grande barrière de corail du monde : la Grande Barrière de Corail, influencée par la nature de l'Australie et son monde sous-marin important mais menacé. Avec une perte totale de 50% des coraux, elle est en voie d'extinction. En lisant le titre de manière comparative, comme dans there is no greater reef than (...), la linguistique fait automatiquement référence à son statut de plus grand groupe de coraux du monde. Cette ambiguïté fait également partie du processus de création dans lequel des couches d'émail sont accumulées, pour laisser ensuite des fragments de décomposition comme des cratères et des trous après avoir été rougies plusieurs fois. En détruisant délibérément la surface à l'aide d'outils, Geue crée des arêtes vives et des restes, tout comme les vestiges d'un récif détruit. D'autres récipients semblent intacts et, grâce à leurs glaçures colorées, vivants. Ces objets ont été privés de leur fonction, tandis que leurs surfaces semblent presque cacher la forme du récipient. Geue utilise des barbotines réactives, du carbure de silicium, du carbonate de magnésium, de l'étain, des coquillages et du sable pour créer d'épaisses couches de surfaces d'apparence organique qui révèlent un cadre de base unique une fois partiellement retiré. Les formes et les techniques de construction s'inspirent à nouveau de la période Jomon et de la période Uruk en Mésopotamie (4000-3100 av. J.-C.). Lisa Geue travaille principalement la céramique, créant des récipients inspirés de formes anciennes et des sculptures d'aspect organique en mettant l'accent sur la forme et l'émaillage expérimental. Avec une formation en photographie et en cinéma, la composition joue un rôle à la fois dans le langage visuel et dans les travaux de type archive photographique. Née en 1988 en Allemagne de l'Est, elle a étudié la photographie à l'Académie des arts visuels de Leipzig de 2013 à 2019. Elle s'est ensuite installée à Berlin, où elle a travaillé pour des galeries comme la Julia Stoschek Collection. En 2019, elle a voyagé à Naarm (Melbourne) et Jan Juc, en Australie, et a vécu au bord de l'océan. Approfondissant sa connexion avec la nature, les processus naturels comme la minéralisation, la décomposition des roches côtières par l'eau salée ou les cycles comme la marée haute et basse, sont devenus une source d'inspiration pour sa pratique de l'argile. Geue a toujours apprécié et s'est sentie attirée par les pratiques indigènes et les techniques anciennes, qui l'ont beaucoup aidée à se ressourcer et à apprécier l'artisanat qu'elle pratique. Différentes variations sont possibles, veuillez contacter Pamono pour plus d'informations.
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