The bust is based on a Roman cuirass with drapery over the shoulder. The neck, a branch with cut twigs, refers to the club of Hercules. The Etruscan-style hand with its bronze eye derives from a well-known emblem which advises us to act with circumspection.
The Capricci Collection is a series of archaeological anagrams, like the fruits of an excavation piled up, rather than separated and ordered. Each piece is an accumulation of artefacts gathered from disparate civilisations, paying homage to the teachings of past epochs.
Salucci asks us to think introspectively about who we are as a society and what we want to be remembered for over the next millennia.
Principally, the term capriccio denotes a fanciful arrangement of ruins. Mainly used in the 17th century, the word is often associated with Piranesi, who faithfully rendered archaeological material like a Roman triumph - in an apparently random fashion, but with a careful, underlying structure.
This collection pioneers the possibilities of working with scagliola in the round.
Le buste est inspiré d'une cuirasse romaine avec draperie sur l'épaule. Le cou, une branche avec des rameaux coupés, fait référence à la massue d'Hercule. La main de style étrusque avec son œil de bronze dérive d'un emblème bien connu qui nous conseille d'agir avec circonspection.
La collection Capricci est une série d'anagrammes archéologiques, comme les fruits d'une fouille empilés, plutôt que séparés et ordonnés. Chaque pièce est une accumulation d'artefacts provenant de civilisations disparates, rendant ainsi hommage aux enseignements des époques passées.
Salucci nous invite à une réflexion introspective sur ce que nous sommes en tant que société et sur ce dont nous voulons que l'on se souvienne au cours des prochains millénaires.
Le terme capriccio désigne principalement un arrangement fantaisiste de ruines. Principalement utilisé au XVIIe siècle, le mot est souvent associé à Piranèse, qui a fidèlement rendu le matériel archéologique comme un triomphe romain - de manière apparemment aléatoire, mais avec une structure sous-jacente minutieuse.
Cette collection explore les possibilités de travailler la scagliola en ronde-bosse.
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