Cement, acrylic and rod steel on foam panel. Unframed. Auville works with construction cement. Applying techniques used in the construction and ship building industries, he spreads the cement over Ursalite (high-density foam panels), creating pieces ranging in size from one to eight square meters. Whites is part of a body of work where the artist explores the notion of whiteness. White is pure light (and conversely); It is the optical combination of all colours; But if you combine all the pigments colours, you will get a grey-beige, never a pure white. White is something else. In his explorations, Auville works with white cements, a deeply matte (and very white) material. In this work, stripes made of two different types of cements (one more crunchy than the other) have been painted with white acrylic. Rough edges, and steel rods buried into the panel, give it an very industrial feel. Pierre Auville is a French artist whose work investigates and incorporates the aesthetic and conceptual qualities of manufactured materials such as cement, concrete and steel. He was born in Le Havre, on the Normandy coast, and lives and works near Paris. Auville explored many different fields before turning full time to art. He worked as a journalist, served in the French Navy, worked in emergency medical services and held various management positions in industrial companies. He worked around a lot of different kinds of manufactured materials and surfaces, which inspired him. As his artwork evolved he experimented with different mediums, exploring various kinds of alternative media until he discovered the rawness and versatility of cement. Cement allows Auville to search for the point where the colors of human-made materials go back to their original mineral essence. He references the various color qualities of minerals in stone, ranging from Lascaux cave in France, which he visited as a kid, to cement roads in hot areas such as California, to the abandoned WW2 “blockhaus” that line the Atlantic coastline of Western Europe. Pictorially, Auville’s aesthetic vocabulary is influenced by modern art movements such as Geometrical Abstraction, Arte Povera and Street Art.
Ciment, acrylique et tige d'acier sur panneau de mousse. Non encadré. Auville travaille avec du ciment de construction. Appliquant des techniques utilisées dans l'industrie du bâtiment et de la construction navale, il étale le ciment sur de l'Ursalite (panneaux de mousse haute densité), créant ainsi des pièces dont la taille varie de un à huit mètres carrés. Whites fait partie d'un ensemble d'œuvres où l'artiste explore la notion de blancheur. Le blanc est la lumière pure (et inversement) ; il est la combinaison optique de toutes les couleurs ; mais si vous combinez toutes les couleurs des pigments, vous obtiendrez un gris-beige, jamais un blanc pur. Le blanc est autre chose. Dans ses explorations, Auville travaille avec des ciments blancs, une matière profondément mate (et très blanche). Dans cette œuvre, des bandes composées de deux types de ciments différents (l'un plus croustillant que l'autre) ont été peintes à l'acrylique blanc. Les bords rugueux et les tiges d'acier enfouies dans le panneau lui donnent un aspect très industriel. Pierre Auville est un artiste français dont l'œuvre étudie et intègre les qualités esthétiques et conceptuelles de matériaux manufacturés tels que le ciment, le béton et l'acier. Il est né au Havre, sur la côte normande, et vit et travaille près de Paris. Auville a exploré de nombreux domaines différents avant de se consacrer entièrement à l'art. Il a été journaliste, a servi dans la marine française, a travaillé dans les services médicaux d'urgence et a occupé divers postes de direction dans des entreprises industrielles. Il a travaillé avec de nombreux matériaux manufacturés et de nombreuses surfaces, qui l'ont inspiré. Au fur et à mesure de l'évolution de son travail artistique, il a expérimenté différents supports, explorant divers types de médias alternatifs jusqu'à ce qu'il découvre le caractère brut et la polyvalence du ciment. Le ciment permet à Auville de rechercher le point où les couleurs des matériaux fabriqués par l'homme retournent à leur essence minérale originale. Il fait référence aux différentes qualités de couleur des minéraux dans la pierre, de la grotte de Lascaux en France, qu'il a visitée enfant, aux routes en ciment dans les régions chaudes comme la Californie, en passant par les "blockhaus" abandonnés de la Seconde Guerre mondiale qui bordent la côte atlantique de l'Europe occidentale. Sur le plan pictural, le vocabulaire esthétique d'Auville est influencé par des mouvements artistiques modernes tels que l'abstraction géométrique, l'Arte Povera et le Street Art.
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