No title no. 61, 1999 Susy Gómez (Pollença, 1964). Positive photography on paper adhered to board. Unique piece. She studied at the Faculty of Fine Arts of Barcelona. His work is characterized by a great technical versatility: painting, photography, sculpture, drawing, video or installation. From ARCO 95, his work caused a great deal of excitement, for which he was included in important collective exhibitions, both national and international, such as the Salón de los 16 that same year. Since then he has made several solo exhibitions, of which Stand out: Galeria Toni Tàpies - Edicions T (Barcelona, ??1996); The House That I Am Today Giorgio Persano Gallery (Turin, 1997); With a Kiss Center of Contemporary Art Ileana Tounta (Athens, 1998) and Maldito Corazón Museu d'Art Moderne et d'Art Contemporain (Nice, 1999). In addition to working the female body, in his work you can see several proposals, which continue the tradition of post-minimalism and at the same time linked to the most current aesthetics through which he has spoken about stereotypical female images and imposed roles.
Pas de numéro de titre. 61, 1999 Susy Gómez (Pollença, 1964). Photographie positive sur papier collé sur carton. Pièce unique. Elle a étudié à la Faculté des Beaux-Arts de Barcelone. Son travail se caractérise par une grande polyvalence technique : peinture, photographie, sculpture, dessin, vidéo ou installation. À partir d'ARCO 95, son travail suscite un grand enthousiasme, ce qui lui vaut d'être inclus dans d'importantes expositions collectives, tant nationales qu'internationales, comme le Salón de los 16 cette même année. Depuis lors, il a réalisé plusieurs expositions individuelles, dont Stand out : Galeria Toni Tàpies - Edicions T (Barcelone, ??1996) ; The House That I Am Today Giorgio Persano Gallery (Turin, 1997) ; With a Kiss Center of Contemporary Art Ileana Tounta (Athènes, 1998) et Maldito Corazón Museu d'Art Moderne et d'Art Contemporain (Nice, 1999). Outre le travail sur le corps féminin, on peut voir dans son œuvre plusieurs propositions qui s'inscrivent dans la tradition du post-minimalisme et qui sont en même temps liées à l'esthétique la plus actuelle à travers laquelle il a parlé des images féminines stéréotypées et des rôles imposés.
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