Peter Kogler, “Ants” on red ground, 2002, silkscreen on canvas, unique piece, signed and dated Since the early 1980s, the internationally successful artist Peter Kogler has been engaged in the artistic use of artificial intelligence to explore the living space. In 1997 he became head of the “New Media” class at the Academy of Fine Arts in Vienna and subsequently developed impressive computer installations. Since 2008 he has held a professorship for graphic arts at the Munich Academy. Ants are Peter Kogler’s signature motif, which occupies him almost all his life. Thus, the art critic Rainer Fuchs writes about the ant-motif in Kogler’s oeuvre: “Because of its symmetrical body shape and its ability to build and use labyrinths as orientation and working systems, the ant also seemed to Peter Kogler to be an ideal motif.” He succeeds in translating their uniform movements, creatively using computer technology. A space-opening depth effect, as well as the impression of movement, is created by layering the ants on top of each other. The crawling animals are depicted in a repeating pattern on the large, horizontal format. On the bright red background, the motif unfolds memorably and appears almost in a pop-art style. on reverse signed and dated “Peter Kogler 2002”
Peter Kogler, "Ants" on red ground, 2002, sérigraphie sur toile, pièce unique, signée et datée Depuis le début des années 1980, Peter Kogler, artiste de renommée internationale, s'est engagé dans l'utilisation artistique de l'intelligence artificielle pour explorer l'espace de vie. En 1997, il a pris la tête de la classe "Nouveaux médias" à l'Académie des Beaux-Arts de Vienne et a ensuite développé d'impressionnantes installations informatiques. Depuis 2008, il est professeur d'arts graphiques à l'Académie de Munich. Les fourmis sont le motif caractéristique de Peter Kogler, qui l'a occupé presque toute sa vie. Ainsi, le critique d'art Rainer Fuchs écrit à propos du motif de la fourmi dans l'œuvre de Kogler : "En raison de la forme symétrique de son corps et de sa capacité à construire et à utiliser des labyrinthes comme systèmes d'orientation et de travail, la fourmi est également apparue à Peter Kogler comme un motif idéal." Il réussit à traduire leurs mouvements uniformes, en utilisant de manière créative la technologie informatique. La superposition des fourmis crée un effet de profondeur qui ouvre l'espace et donne une impression de mouvement. Les animaux rampants sont représentés dans un motif répétitif sur le grand format horizontal. Sur le fond rouge vif, le motif se déploie de manière mémorable et apparaît presque dans un style pop-art. Au verso, signé et daté "Peter Kogler 2002"
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