Roman Landscape with Acquedotto and Buffalos Oil on Canvas 1860 circa. Gilt wood finely carved frame of the same period. Signed an the left side A Vertunni. Achille Vertunni (Naples, March 1826 –1897) Vertunni was a Neapolitan nobleman who initially studied law under Roberto Savarese, although his family had intended for him to become an architect, and enrolled him to study mathematics under Ferdinando de Luca. Vertunni however gravitated towards the visual arts, causing a rift with his father, who would not countenance his son working as a penniless artist and eventually disinherited Achille. He enrolled to study landscape painting under Salvatore Fergola, and after just eight months went on to serve his first apprenticeship under the historical painter Giuseppe Bonolis, and eventually with Francesco De Sanctis. He is said to have been influenced by Gabriele Smargiassi. In 1851 Vertunni entered the yearly competition held by the Accademia di Belle Arti di Napoli (Naples Academy of Fine Arts), but the judges failed to agree on a single winner for the first prize, opting instead for awarding a silver medal each, ex equo, to Vertunni and Filippo Palizzi, a fellow pupil of Bonolis', rumoured to have been the judges' favourite, owing to his links with the Academy. As part of their prize, the two artists received a stipend to study in Rome and in 1853 Vertunni moved there, painting the Santa Margherita da Cortona for the Esposizione di Firenze of 1861. In the same year, he painted La Pia de' Tolomei and Dante in the Forest. He faced difficulty in selling the latter, as an innovative painting portraying Pia not in a classic portrait, but against a Maremman landscape; in spite of some financial difficulties, Vertunni persevered and became a prolific painter. Later in life, he was named Cavaliere dell'Ordine della Corona d'Italia (Order of the Crown of Italy), and honorary professor of the Reale Istituto di Belle Arti di Napoli and of the Brera Academy of Milan. Vertunni had 13 children from his marriage and his Atelier, in the street best known for its painters, Via Margutta, became a fashionable destination for the nobility and wealthy patrons on their Grand Tour of Europe. Famous, as well as less known artists of the period gathered there, alongside nobility and protegés of the Papacy, in Rome. Gradually the profile of the domestic visitors to the Atelier morphed, and over the years between 1868 and 1870, Garibaldini and other supporters of Italian Unification began to frequent the regular banquets and soireés where the Baron entertained the crowned heads of Europe, renowned musicians as well as political figures such as General La Marmora. Tragically, the constant use of lead-based pigments, which, like many painters he mixed by hand, gradually poisoned the artist, who suffered progressive paralysis over the final 20 years of his life. His wife Guendalina, and his two youngest daughters, Giuseppina and Pia, cared for the painter until his death, in 1897.[1] Among his pupils were Pio Joris[2] and Pietro Barucci.
Paysage romain avec Acquedotto et Buffalos Huile sur toile 1860 circa. Cadre en bois doré finement sculpté de la même période. Signé sur le côté gauche A Vertunni. Achille Vertunni (Naples, mars 1826 -1897) Vertunni était un noble napolitain qui a d'abord étudié le droit avec Roberto Savarese, bien que sa famille ait voulu qu'il devienne architecte, et l'a inscrit pour étudier les mathématiques avec Ferdinando de Luca. Vertunni s'oriente cependant vers les arts visuels, ce qui provoque un désaccord avec son père, qui ne peut tolérer que son fils travaille comme artiste sans le sou et finit par déshériter Achille. Il s'inscrit pour étudier la peinture de paysage avec Salvatore Fergola, et après seulement huit mois, il fait son premier apprentissage avec le peintre historique Giuseppe Bonolis, puis avec Francesco De Sanctis. On dit qu'il a été influencé par Gabriele Smargiassi. En 1851, Vertunni s'inscrit au concours annuel de l'Accademia di Belle Arti di Napoli (Académie des Beaux-Arts de Naples), mais les juges ne parviennent pas à se mettre d'accord sur un seul lauréat pour le premier prix, choisissant plutôt de décerner une médaille d'argent chacun, ex equo, à Vertunni et à Filippo Palizzi, un condisciple de Bonolis, dont on dit qu'il était le favori des juges, en raison de ses liens avec l'Académie. En 1853, Vertunni s'y installe et peint la Santa Margherita da Cortona pour l'Esposizione di Firenze de 1861. La même année, il peint La Pia de' Tolomei et Dante dans la forêt. Il a du mal à vendre ce dernier tableau, car il s'agit d'une œuvre novatrice représentant Pia non pas dans un portrait classique, mais dans un paysage de Maremme ; malgré quelques difficultés financières, Vertunni persévère et devient un peintre prolifique. Plus tard dans sa vie, il fut nommé Cavaliere dell'Ordine della Corona d'Italia (Ordre de la Couronne d'Italie), et professeur honoraire du Reale Istituto di Belle Arti di Napoli et de l'Académie Brera de Milan. Vertunni a eu 13 enfants de son mariage et son atelier, situé dans la rue la plus connue pour ses peintres, Via Margutta, est devenu une destination à la mode pour la noblesse et les riches mécènes lors de leur Grand Tour d'Europe. Des artistes célèbres et moins connus de l'époque s'y retrouvent, aux côtés de la noblesse et des protégés de la papauté, à Rome. Peu à peu, le profil des visiteurs domestiques de l'Atelier se modifie et, entre 1868 et 1870, Garibaldini et d'autres partisans de l'unification italienne commencent à fréquenter les banquets et les soirées régulières où le baron reçoit les têtes couronnées d'Europe, des musiciens renommés ainsi que des personnalités politiques telles que le général La Marmora. Malheureusement, l'utilisation constante de pigments à base de plomb, qu'il mélangeait à la main comme beaucoup de peintres, empoisonna progressivement l'artiste, qui souffrit d'une paralysie progressive au cours des 20 dernières années de sa vie. Sa femme Guendalina et ses deux plus jeunes filles, Giuseppina et Pia, s'occupent du peintre jusqu'à sa mort, en 1897[1]. Parmi ses élèves figurent Pio Joris[2] et Pietro Barucci.
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