Large polychrome poster for the Oskar Kokoschka exhibition at the Kunsthaus Zürich from 5 September to 9 November 1986.
Very fine colour print pasted on panel.
Period : XXth century
Circa : 1986
Dimensions : Height : 128cm x Width : 90cm x Depth : 2,5cm
Oskar Kokoschka (1886-1980) was one of the leading Austrian painters and ambassadors of Viennese Expressionism and Modernism.
He was what we would today call a jack-of-all-trades. He wrote plays and stories, and created theatre sets and mosaics for churches. But he was above all a painter, and owes his fame to his portraits.
Kokoschka was above all interested in faces. Almost half of his works are busts. The artist's aim was not so much to faithfully transcribe the model's physical appearance, but the character traits hidden behind his face and personality.
The subjects Kokoschka portrayed reveal their optimism, but also their uncertainties and inner turmoil, and sometimes also their grief and pain.
Kokoschka's style has often been described as painting the soul. Oskar Kokoschka's obsession has always been to capture the whole person on canvas, not just their physical appearance.
He painted Adolf Loos and Karl Kraus, Golda Meir, Ezra Pound, Theodor Heuss and Ludwig Ehrhardt.
In 1966, he was invited to paint the portrait of German Chancellor Konrad Adenauer. Adenauer. This painting - one of his most famous - occupied Angela Merkel's office for 16 years, until recently. As close as possible to the current events of his time: the committed artist Oskar Kokoschka would probably have appreciated this privilege.
Grande affiche polychrome pour l'exposition Oskar Kokoschka au Kunsthaus Zürich du 5 septembre au 9 novembre 1986.
Très belle impression couleur collée sur panneau.
Période : XXe siècle
Epoque : 1986
Dimensions : Hauteur : 128cm x Largeur : 90cm x Profondeur : 2,5cm
Oskar Kokoschka (1886-1980) était l'un des principaux peintres autrichiens et l'ambassadeur de l'expressionnisme et du modernisme viennois.
Il était ce que nous appellerions aujourd'hui un touche-à-tout. Il écrivait des pièces de théâtre et des histoires, créait des décors de théâtre et des mosaïques pour les églises. Mais il était avant tout un peintre, et c'est à ses portraits qu'il doit sa célébrité.
Kokoschka s'intéressait avant tout aux visages. Près de la moitié de ses œuvres sont des bustes. Le but de l'artiste n'est pas tant de retranscrire fidèlement l'apparence physique du modèle que les traits de caractère cachés derrière son visage et sa personnalité.
Les sujets représentés par Kokoschka révèlent leur optimisme, mais aussi leurs incertitudes et leurs troubles intérieurs, et parfois aussi leur chagrin et leur douleur.
Le style de Kokoschka a souvent été décrit comme une peinture de l'âme. L'obsession d'Oskar Kokoschka a toujours été de capturer la personne entière sur la toile, et pas seulement son apparence physique.
Il a peint Adolf Loos et Karl Kraus, Golda Meir, Ezra Pound, Theodor Heuss et Ludwig Ehrhardt.
En 1966, il est invité à faire le portrait du chancelier allemand Konrad Adenauer. Adenauer. Ce tableau - l'un de ses plus célèbres - a occupé le bureau d'Angela Merkel pendant 16 ans, jusqu'à récemment. Au plus près de l'actualité de son temps : l'artiste engagé Oskar Kokoschka aurait sans doute apprécié ce privilège.
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