Missa in Angustiis (Mass for troubled times) Oil on canvas - Unframed Informed by a variety of different cultures, Ostovany feels a connection to multiple separate and yet complementary mystical traditions. He looks toward elements of Western and Eastern art, literature, spirituality, poetry and music to create an environment and a mindset conducive to his process, which is connected to Abstract Expressionism and Color Field painting. The inspiration and starting point of this painting is an extract of a poem by T.S. Eliot, "Burnt Norton": Time present and time past Are both perhaps present in time future And time future contained in time past. If all time is eternally present All time is unredeemable. What might have been is an abstraction Remaining a perpetual possibility Only in a world of speculation. What might have been and what has been Point to one end, which is always present. Footfalls echo in the memory Down the passage which we did not take Towards the door we never opened Into the rose-garden. My words echo Thus, in your mind. But to what purpose Disturbing the dust on a bowl of rose-leaves I do not know. Yari Ostovany is an Abstract artist. He creates richly textured, layered color field paintings that explore processes of metamorphosis. He has lived in Tehran, Cologne, Los Angeles, San Francisco and Reno. He is currently based in the New York City. Work by Ostovany are included in many private collections around the world, as well as the collections of the New Britain Museum of American Art in Connecticut, the Pasargad Bank Museum in Tehran, and the Collection of the Art Department of the University of Nevada, Reno. The paintings Ostovany creates unfold over time, evolving as layers of pigment are added, washed out, covered over, scraped away, dissolved and then more layers added. With each new phase in the process the composition becomes deeper and more luminous. A new painting often begins as a series of calligraphic gestural marks, what Ostovany calls a gestural outburst, inspired by a cognitive/emotional spark. Ostovany then rubs and dilutes the marks, allowing them to meld together with previous marks and layers, coaxing new dimensions of color and texture. The transient nature of the layers becomes embedded into the visual language of the work, evoking a sense of movement and transcendence. Natural and mystical processes inspire Ostovany. He is attracted to the alchemystical transformation of formal elements like light, color, texture and space into compositions that are more than the sum of their disparate parts. Informed by a variety of different cultures, Ostovany feels a connection to multiple separate and yet complementary mystical traditions. He looks toward elements of Western and Eastern art, literature, spirituality, poetry and music to create an environment and a mindset conducive to his process, which is connected to Abstract Expressionism and Color Field painting.
Missa in Angustiis (Messe pour les temps troublés) Huile sur toile - Non encadré Informé par une variété de cultures différentes, Ostovany se sent lié à de multiples traditions mystiques distinctes et pourtant complémentaires. Il se tourne vers des éléments de l'art, de la littérature, de la spiritualité, de la poésie et de la musique occidentaux et orientaux pour créer un environnement et un état d'esprit propices à son processus, qui est lié à l'expressionnisme abstrait et à la peinture Color Field. L'inspiration et le point de départ de cette peinture est un extrait d'un poème de T.S. Eliot, "Burnt Norton" : Le temps présent et le temps passé sont tous deux peut-être présents dans le temps futur et le temps futur contenu dans le temps passé. Si tout le temps est éternellement présent, tout le temps est irrémédiable. Ce qui aurait pu être est une abstraction qui reste une possibilité perpétuelle uniquement dans un monde de spéculation. Ce qui aurait pu être et ce qui a été Pointent vers une fin, qui est toujours présente. Des pas résonnent dans la mémoire Par le passage que nous n'avons pas emprunté Vers la porte que nous n'avons jamais ouverte Dans le jardin des roses. Mes mots résonnent ainsi, dans ton esprit. Mais je ne sais pas dans quel but je dérange la poussière d'un bol de feuilles de rose. Yari Ostovany est un artiste abstrait. Il crée des peintures de champs de couleurs riches en textures et en couches qui explorent les processus de métamorphose. Il a vécu à Téhéran, Cologne, Los Angeles, San Francisco et Reno. Il est actuellement basé à New York. Les œuvres d'Ostovany font partie de nombreuses collections privées dans le monde entier, ainsi que des collections du New Britain Museum of American Art dans le Connecticut, du Pasargad Bank Museum à Téhéran et de la collection du département des arts de l'université du Nevada à Reno. Les peintures d'Ostovany se déploient dans le temps, évoluant au fur et à mesure que des couches de pigments sont ajoutées, lavées, recouvertes, grattées, dissoutes, puis de nouvelles couches sont ajoutées. À chaque nouvelle phase du processus, la composition devient plus profonde et plus lumineuse. Une nouvelle peinture commence souvent par une série de marques gestuelles calligraphiques, ce qu'Ostovany appelle une explosion gestuelle, inspirée par une étincelle cognitive/émotionnelle. Ensuite, Ostovany frotte et dilue les marques, leur permettant de se fondre avec les marques et les couches précédentes, amenant de nouvelles dimensions de couleur et de texture. La nature transitoire des couches s'intègre au langage visuel de l'œuvre, évoquant un sentiment de mouvement et de transcendance. Les processus naturels et mystiques inspirent Ostovany. Il est attiré par la transformation alchimique d'éléments formels comme la lumière, la couleur, la texture et l'espace en compositions qui sont plus que la somme de leurs parties disparates. Informé par une variété de cultures différentes, Ostovany se sent lié à de multiples traditions mystiques distinctes et pourtant complémentaires. Il se tourne vers des éléments de l'art occidental et oriental, de la littérature, de la spiritualité, de la poésie et de la musique pour créer un environnement et un état d'esprit propices à son processus, qui est lié à l'expressionnisme abstrait et à la peinture Color Field.
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