A finely carved antique giltwood 'Cushion' mirror in the Louis XVI style, circa 1870 in date. This stunning rectangular mirror features a carved laurel leaf crest, a centred torch and quiver, carved birds and floral sprays. The central mirror plate with a beaded border and four outer mirror plates, the outer frame with floral decoration and s-scroll spandrels to each corner. This lovely giltwood mirror is a very decorative item which will enhance the look of any room. Condition: In excellent condition, the frame having its been beautifully cleaned in our workshops, please see photos for confirmation. Dimensions in cm: Height 133 x width 92 x depth 14 Dimensions in inches: Height 52.4 x width 36.2 x depth 5.5 Mirrors are commonly used for personal grooming or admiring oneself (in which case the archaic term looking-glass is sometimes still used), decoration, and architecture. The earliest manufactured mirrors were pieces of polished stone such as obsidian, a naturally occurring volcanic glass. In classical antiquity, mirrors were made of solid metal (bronze, later silver) and were too expensive for widespread use by common people; they were also prone to corrosion. Due to the low reflectivity of polished metal, these mirrors also gave a darker image than modern ones, making them unsuitable for indoor use with the artificial lighting of the time. The method of making mirrors out of plate glass was invented by 16th century Venetian glassmakers on the island of Murano, who covered the back of the glass with mercury, obtaining near-perfect and undistorted reflection. For over one hundred years, Venetian mirrors installed in richly decorated frames served as luxury decorations for palaces throughout Europe, but the secret of the mercury process eventually arrived in London and Paris during the 17th century, due to industrial espionage. French workshops succeeded in large scale industrialization of the process, eventually making mirrors affordable to the massed.
Miroir ancien en bois doré finement sculpté de style Louis XVI, datant d'environ 1870. Ce superbe miroir rectangulaire présente un cimier sculpté de feuilles de laurier, une torche et un carquois centrés, des oiseaux sculptés et des gerbes de fleurs. La plaque de miroir centrale est ornée d'une bordure perlée et de quatre plaques de miroir extérieures. Le cadre extérieur est orné d'une décoration florale et d'écoinçons en forme de volutes à chaque coin. Ce joli miroir en bois doré est un objet très décoratif qui rehaussera l'aspect de n'importe quelle pièce. État de conservation : En excellent état, le cadre ayant été magnifiquement nettoyé dans nos ateliers, voir les photos pour confirmation. Dimensions en cm : Hauteur 133 x largeur 92 x profondeur 14 Dimensions en pouces : Hauteur 52,4 x largeur 36,2 x profondeur 5,5 Les miroirs sont couramment utilisés pour la toilette personnelle ou pour s'admirer (dans ce cas, le terme archaïque de miroir est parfois encore utilisé), la décoration et l'architecture. Les premiers miroirs fabriqués étaient des morceaux de pierre polie, comme l'obsidienne, un verre volcanique naturel. Dans l'Antiquité classique, les miroirs étaient fabriqués en métal massif (bronze, puis argent) et étaient trop chers pour être utilisés par le commun des mortels ; ils étaient également sujets à la corrosion. En raison de la faible réflectivité du métal poli, ces miroirs donnaient une image plus sombre que les miroirs modernes, ce qui les rendait inadaptés à l'éclairage artificiel de l'époque. La méthode de fabrication des miroirs en verre plat a été inventée par les verriers vénitiens du XVIe siècle sur l'île de Murano, qui ont recouvert l'arrière du verre de mercure, obtenant ainsi une réflexion presque parfaite et non déformée. Pendant plus de cent ans, les miroirs vénitiens installés dans des cadres richement décorés ont servi de décoration de luxe aux palais de toute l'Europe, mais le secret du procédé au mercure a fini par arriver à Londres et à Paris au cours du XVIIe siècle, grâce à l'espionnage industriel. Les ateliers français ont réussi à industrialiser le procédé à grande échelle, ce qui a rendu les miroirs abordables pour les masses.
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