Acrylic on canvas, sands of the world, gemstones and minerals. Gaïa, mother earth, gives birth to one of her children. Here the baobab, essential theme of my painting, symbol of earth / sky link, material / spiritual… Life is always present despite the suffering imposed on Gaïa permanently in our time of disrespect for her. The character, feminine in essence, draws its strength from the earth and the sky. Her hair comes out of the ground, from the sands, the sky floods with its tranquil force that connects. Materially the sands of the world embody this philosophy: on the same canvas, different countries, often politically opposed, far from each other geographically can symbolically unite to create unity on the canvas. This era lives in the virtual, speed, confusion sets in, speed present everywhere submerges us in its destructive flow. Let us be aware of the slowness. The growth of thousand-year-old trees protects and reassures us. For Gaia, giving birth perpetuates humanity in rediscovered love Michèle Magnien, Mileg, was born in 1952. After a career in the hospital environment, she embarked on an artistic career. Since then, she has been regularly selected in the largest painting salons in France and abroad: the salon of French artists in Paris, the national society of fine arts in Paris ... Mileg experiments with materials, especially sands, the texture of which fascinates her. Mileg mainly uses acrylic on canvas, and inserts sands, mineral materials such as volcanic lapilli, stones, slates ... Original creations that make you dream. Referenced at Akoun - MDA Member - Works protected by ADAGP.
Acrylique sur toile, sables du monde, pierres précieuses et minéraux. Gaïa, la mère terre, donne naissance à l'un de ses enfants. Ici le baobab, thème essentiel de ma peinture, symbole du lien terre / ciel, matériel / spirituel... La vie est toujours présente malgré la souffrance imposée à Gaïa en permanence à notre époque d'irrespect pour elle. Le personnage, d'essence féminine, puise sa force dans la terre et le ciel. Ses cheveux sortent de la terre, des sables, le ciel l'inonde de sa force tranquille qui relie. Matériellement, les sables du monde incarnent cette philosophie : sur une même toile, différents pays, souvent politiquement opposés, éloignés géographiquement les uns des autres peuvent symboliquement s'unir pour créer une unité sur la toile. Notre époque vit dans le virtuel, la vitesse, la confusion s'installe, la vitesse présente partout nous submerge dans son flux destructeur. Prenons conscience de la lenteur. La croissance des arbres millénaires nous protège et nous rassure. Pour Gaïa, l'accouchement perpétue l'humanité dans l'amour retrouvé Michèle Magnien, Mileg, est née en 1952. Après une carrière dans le milieu hospitalier, elle se lance dans une carrière artistique. Depuis, elle est régulièrement sélectionnée dans les plus grands salons de peinture en France et à l'étranger : le salon des artistes français à Paris, la société nationale des beaux-arts à Paris.... Mileg expérimente les matériaux, notamment les sables, dont la texture la fascine. Mileg utilise principalement l'acrylique sur toile, et insère des sables, des matières minérales telles que des lapilli volcaniques, des pierres, des ardoises ... Des créations originales qui font rêver. Référencé chez Akoun - Membre du MDA - Œuvres protégées par l'ADAGP
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