Markus Prachensky, “La Battaglia di San Romano – Paris”, 2010, acrylic on handmade paper The title “La Battaglia di San Romano” refers to a three-panel painting by the Florentine Renaissance painter Paolo Uccello. The work depicts the historical battle of 1432, in which the city-states of Florence and Siena fought for supremacy. The individual panels of the triptych are nowadays shown in three different European museums. Fascinated by the sophisticated composition of the triptych’s images and the contrast between movement and stillness, between lingering and rapid advancement in the battle scenes, Prachensky uses the historical painting as a source of inspiration to consistently portray his own impressions in his visual language. He translates the chaos of the battle into powerful, vibrant brushstrokes, referring most likely to the lances used by the warriors. The red color bars likely symbolize the carnage on the battlefield, and even the red paint splatters, a result of his dynamic painting style, serve as a deliberate stylistic device to express the martial bloodshed. “Paris” specifically refers to the panel currently exhibited in the Musée du Louvre in Paris. This work from Prachensky’s late period impressively demonstrates his mastery of painting and composition. Despite the gestural dynamism, the image appears well-balanced. Vertical, diagonal, and horizontal elements are in equilibrium, and the painted and unpainted areas are finely aligned.
Markus Prachensky, "La Battaglia di San Romano - Paris", 2010, acrylique sur papier fait main Le titre "La Battaglia di San Romano" fait référence à une peinture en trois panneaux du peintre de la Renaissance florentine Paolo Uccello. L'œuvre dépeint la bataille historique de 1432, au cours de laquelle les cités-États de Florence et de Sienne se sont affrontées pour la suprématie. Les différents panneaux du triptyque sont aujourd'hui exposés dans trois musées européens différents. Fasciné par la composition sophistiquée des images du triptyque et par le contraste entre le mouvement et l'immobilité, entre l'attardement et l'avancement rapide dans les scènes de bataille, Prachensky utilise la peinture historique comme source d'inspiration pour dépeindre de manière cohérente ses propres impressions dans son langage visuel. Il traduit le chaos de la bataille par des coups de pinceau puissants et vibrants, faisant probablement référence aux lances utilisées par les guerriers. Les barres de couleur rouge symbolisent probablement le carnage sur le champ de bataille, et même les éclaboussures de peinture rouge, résultat de son style de peinture dynamique, servent de procédé stylistique délibéré pour exprimer l'effusion de sang martiale. "Paris" fait spécifiquement référence au panneau actuellement exposé au Musée du Louvre à Paris. Cette œuvre de la dernière période de Prachensky démontre de manière impressionnante sa maîtrise de la peinture et de la composition. Malgré le dynamisme gestuel, l'image semble bien équilibrée. Les éléments verticaux, diagonaux et horizontaux sont en équilibre, et les zones peintes et non peintes sont finement alignées.
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