La Tribuna is a colored lithographed original manifesto on cardboard, realized around 1897 by the Italian artist Giovanni Mataloni. Printed by Officine Ricordi, Milan, this advertising poster for the Italian newspaper ''La Tribuna'', is monogrammed and signed on plate on lower left margin and is very well inked. This modern artwork has the inscriptions printed on lower margin, under the image: ''G. Mataloni/ Off. G. Ricordi and C. Milano / 140 x 220''. In excellent conditions, except for a little rip of the paper on the lower right corner and a missing lower right corner. These defects do not affect the image. This original print shows the vintage Art Nouveau taste and the incredible Mataloni's draftsmanship and his full mastery of the artistic medium, has the dignity of an object of art to collect in your fashionable and sophisticated home furniture. Giovanni Maria Mataloni (Rome, 1869 - 1944) We know little about the life of the Italian publicist and illustrator, even on his name there are discrepancies: some sources report Giovanni Mario Mataloni, others Giovanni Maria Mataloni. We certainly know that the paternal family owned several paper mills in the area of Pioraco, in the province of Macerata. Mataloni is an exponent of Liberty, who together with Leonetto Cappiello, Adolf Hohenstein, Leopoldo Metlicovitz and Marcello Dudovich is considered one of the fathers of modern Italian poster art. His first manifesto is dated 1891. He has collaborated with Ricordi, De Agostini, the editions of Dr. Chappuis of Bologna, the publisher Bocca di Torino, L'Illustrazione Italiana and the Cromolitographic Establishment Alessandro Marzi in Rome. He held the chair of nude at the Academy of Fine Arts in Rome and among his students was Umberto Boccioni. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
La Tribuna est un manifeste original lithographié en couleur sur carton, réalisé vers 1897 par l'artiste italien Giovanni Mataloni. Imprimée par Officine Ricordi, Milan, cette affiche publicitaire pour le journal italien "La Tribuna", est monogrammée et signée sur la plaque dans la marge inférieure gauche et est très bien encrée. Les inscriptions sont imprimées dans la marge inférieure, sous l'image, sur cette œuvre d'art moderne : G. Mataloni/ Off. G. Ricordi et C. Milano / 140 x 220''. En excellent état, à l'exception d'une petite déchirure du papier dans le coin inférieur droit et d'un coin inférieur droit manquant. Ces défauts n'affectent pas l'image. Cette estampe originale montre le goût vintage de l'Art Nouveau et l'incroyable savoir-faire de Mataloni et sa pleine maîtrise du médium artistique, a la dignité d'un objet d'art à collectionner dans votre mobilier de maison à la mode et sophistiqué. Giovanni Maria Mataloni (Rome, 1869 - 1944) Nous savons peu de choses sur la vie du publiciste et illustrateur italien, même sur son nom il y a des divergences : certaines sources font état de Giovanni Mario Mataloni, d'autres de Giovanni Maria Mataloni. Nous savons certainement que la famille paternelle possédait plusieurs usines de papier dans la région de Pioraco, dans la province de Macerata. Mataloni est un représentant de la Liberté qui, avec Leonetto Cappiello, Adolf Hohenstein, Leopoldo Metlicovitz et Marcello Dudovich, est considéré comme l'un des pères de l'art moderne italien de l'affiche. Son premier manifeste est daté de 1891. Il a collaboré avec Ricordi, De Agostini, les éditions du Dr Chappuis de Bologne, l'éditeur Bocca di Torino, L'Illustrazione Italiana et l'établissement cromolitographique Alessandro Marzi à Rome. Il est titulaire de la chaire de nu à l'Académie des Beaux-Arts de Rome et compte parmi ses étudiants Umberto Boccioni. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix de l'œuvre sur le marché. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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