Black and white etching and drypoint on wire rod paper, representing the myth of the sacrifice of Iphigenia. On the altar is inscribed ''Iphigenia'' in capital letters. On the lower left margin is inscribed ''N. Beatrizet Lo Taringus F.'', slightly discolored (Beatrizet usually signed his plates with the letters ''N. B. L. F.''). At the center of the lower margin is inscribed ''Romae, Michaelis Tramezini formis cum privilegio summi Pont. M.D.L.III''. After a drawing attributed to either Michelangelo Buonarroti, Salviati, or Baccio Bandinelli. First State on two, following Bartsch, first state on three following Dumesnil, after the ''excudit'' by Tramezini and before De Rossi's, dated ''1681''. This sheet is extremely rare and precious. Beautiful etching with fresh impression and wide margins, in very good conditions except for slightly faded paper on the lower left margin and some small folds (a usual horizontal one, and two little folds on the right margin). Printed on laid paper watermarked with a single circle with a little star on top of it (Briquet, 495; Woodward, 159/160). Nicolas Béatrizet, or Beatrizet, or Beatricetto (1507/17 - 1565) Born in Luneville between 1507 and 1517, Nicolas Beatrizet was a 16th-century French engraver, active in Rome. It was assumed that he was a student of Ghisi and of Agostino Veneziano de Musis, because of their similar styles. From 1540 to 1560, he engraved under the direction of Michelangelo. Joseph Strutt said about the importance of Béatrizet's works: ''to me they seem to seek any requisite that a fine engraving ought to possess, namely drawing, character, effect, and mechanical execution''. Image Dimensions : 33.3 x 46.7 Reference: Dumesnil IX, 37. Tib 29/15, 43. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Gravure à l'eau-forte et à la pointe sèche en noir et blanc sur du papier fil de fer, représentant le mythe du sacrifice d'Iphigénie. Sur l'autel est inscrit ''Iphigénie'' en majuscules. Dans la marge inférieure gauche est inscrit ''N''. Beatrizet Lo Taringus F.", légèrement décoloré (Beatrizet signait habituellement ses assiettes avec les lettres ''N. B. L. F.''). Au centre de la marge inférieure est inscrit ''Romae, Michaelis Tramezini formis cum privilegio summi Pont''. M.D.L.III". D'après un dessin attribué soit à Michelangelo Buonarroti, Salviati, soit à Baccio Bandinelli. Premier état sur deux, à la suite de Bartsch, premier état sur trois à la suite de Dumesnil, après l'"excudit" de Tramezini et avant celui de De Rossi, daté de 1681. Cette feuille est extrêmement rare et précieuse. Belle gravure à l'eau-forte avec une impression fraîche et de larges marges, en très bon état, à l'exception du papier légèrement délavé dans la marge inférieure gauche et de quelques petits plis (un horizontal habituel, et deux petits plis dans la marge droite). Imprimée sur papier vergé filigrané avec un seul cercle surmonté d'une petite étoile (Briquet, 495 ; Woodward, 159/160). Nicolas Béatrizet, ou Beatrizet, ou Beatricetto (1507/17 - 1565) Né à Lunéville entre 1507 et 1517, Nicolas Beatrizet est un graveur français du XVIe siècle, actif à Rome. On suppose qu'il a été l'élève de Ghisi et d'Agostino Veneziano de Musis, en raison de la similitude de leurs styles. De 1540 à 1560, il a gravé sous la direction de Michel-Ange. Joseph Strutt a déclaré à propos de l'importance des œuvres de Béatrizet : "Il me semble qu'ils cherchent tout ce qu'une belle gravure doit posséder, à savoir le dessin, le caractère, l'effet et l'exécution mécanique". Dimensions de l'image : 33,3 x 46,7 Référence : Dumesnil IX, 37. Tib 29/15, 43. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. Selon la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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