The Fox and the Geese Lithograph by Briton Riviere Lithograph c1918. Briton's father, William Rivière (1806–1876), was for some years drawing-master at Cheltenham College, and then an art teacher at the University of Oxford. Briton was educated at Cheltenham College and Oxford, where he took his degree in 1867. For his art training he was indebted almost entirely to his father. His paternal uncle Henry Parsons Rivière (1811–1888) was also a noted watercolourist, exhibiting works at the Royal Watercolour Society, London and the Royal Birmingham Society of Artists. His first pictures appeared at the British Institution, and in 1857 he exhibited three works at the Royal Academy, but it was not until 1863 that he became a regular contributor to the Academy exhibitions. In that year he was represented by The eve of the Spanish Armada, and in 1864 by a Romeo and Juliet. However, subjects of this kind did not attract him long, for in 1865 he began, with Sleeping Deerhound, a series of paintings of animal-subjects which occupied much of the rest of his life. In a lengthy interview in Chums Boys Annual, entitled "How I paint animals", Rivière explained some of the practicalities of painting both tame and wild animals: Early in his career, Rivière made some mark as an illustrator, beginning with Punch. He was elected an Associate of the Royal Academy of Arts in 1878, and a Royal Academician in 1881, and received the degree of Doctor of Civil Law at Oxford in 1891.[2] He was narrowly defeated in the election for President of the Royal Academy in 1896
Le renard et les oies Lithographie par Briton Rivière Lithographie c1918. Le père de Briton, William Rivière (1806-1876), a été pendant quelques années maître de dessin au Cheltenham College, puis professeur d'art à l'Université d'Oxford. Briton a fait ses études au Cheltenham College et à Oxford, où il a obtenu son diplôme en 1867. Pour sa formation artistique, il est presque entièrement redevable à son père. Son oncle paternel Henry Parsons Rivière (1811-1888) était également un aquarelliste réputé, exposant ses œuvres à la Royal Watercolour Society de Londres et à la Royal Birmingham Society of Artists. Ses premiers tableaux sont apparus à la British Institution et, en 1857, il a exposé trois œuvres à la Royal Academy, mais ce n'est qu'en 1863 qu'il est devenu un contributeur régulier aux expositions de l'Academy. Cette année-là, il est représenté par La veille de l'Armada espagnole, et en 1864 par un Roméo et Juliette. Cependant, les sujets de ce genre ne l'attirent pas longtemps, car en 1865, il commence, avec Sleeping Deerhound, une série de peintures de sujets animaliers qui occupent une grande partie du reste de sa vie. Dans une longue interview parue dans Chums Boys Annual, intitulée " Comment je peins les animaux ", Rivière explique certains aspects pratiques de la peinture d'animaux apprivoisés et sauvages : Au début de sa carrière, Rivière se fait remarquer en tant qu'illustrateur, en commençant par Punch. Il a été élu associé de la Royal Academy of Arts en 1878, puis académicien royal en 1881, et a reçu le diplôme de docteur en droit civil à Oxford en 1891[2]. Il a été battu de peu lors de l'élection du président de la Royal Academy en 1896
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