Paradise 11 (Abstract Painting) Acrylic on canvas - Unframed Lee is dedicated to precision in her processes. She meticulously plans her color choices and dedicates a fixed amount of time to the mixing of each color. To create this gradated color painting, she first layers tape in strips across the surfaces. Each layer of paint is applied over a fixed time span and allowed to rest for another fixed amount of time. This is a process of building up, layering, accumulating. The gradations express relationships between colors and moments. Kyong Lee is a Korean abstract artist whose work reconciles physical and emotional realities through a multi-disciplined exploration of color, material, process, and form. She lives and works in Seoul, Korea. Lee is dedicated to precision in her processes. She meticulously plans her color choices and dedicates a fixed amount of time to the mixing of each color. To create her gradated color paintings, she first layers tape in strips across the surfaces. Each layer of paint is applied over a fixed time span and allowed to rest for another fixed amount of time. This is a process of building up, layering, accumulating. The gradations express relationships between colors and moments. Some of her paintings feature text. For these works, Lee embosses the word she has selected for the piece into the surface first then applies a monochromatic hue that correlates to, and collaborates with, the chosen word. The color occupies the word and fills all of the space around it. For Lee, process is poetic, and essential to the meaning of the work. In her work, Lee is responding to her emotional experiences within her physical surroundings. Color is her primary visual language. For her, color is not only self-referential. Color also relates to emotional states. It is a way of expressing feeling, of projecting thoughts, and of evoking the natural processes of life. Lee is inspired by the flow of time and the layering of experiences. She contemplates memory and the ways her vision of the past changes with the accumulation of time. She is also interested in automatism. Through unconscious processes, she has made connections between different ways of communicating, such as associating specific words with particular hues in her Color as Adjective series. Additionally, Lee is concerned with the tilt of the planet on its axis. Earth is tilted at 23.5 degrees, a condition which causes us to experience the seasons in the way that we do. Lee wonders if there is a correlation here between our false assumption that we are standing horizontally and other assumptions we make, such as our assumptions about, as she says, “the horizon of emotions.” Work by Lee has been exhibited extensively in solo and group exhibitions in Korea and Germany. Recent solo exhibitions include Color as Adjective II in Chonan, South Korea, and Feeling, Language, and Color in Seoul. Work by Lee is in multiple public and institutional collections, including that of the Seoul Museum of Art, the Youngeun Museum of Contemporary Art, and the National Museum of Contemporary Art, Art Bank, Seoul, Korea.
Paradise 11 (Peinture abstraite) Acrylique sur toile - Non encadré Lee se consacre à la précision dans ses processus. Elle planifie méticuleusement ses choix de couleurs et consacre un temps fixe au mélange de chaque couleur. Pour créer cette peinture aux couleurs dégradées, elle applique d'abord des bandes de ruban adhésif sur les surfaces. Chaque couche de peinture est appliquée pendant un laps de temps déterminé, puis on la laisse reposer pendant un autre laps de temps déterminé. C'est un processus de construction, de superposition, d'accumulation. Les gradations expriment les relations entre les couleurs et les moments. Kyong Lee est une artiste abstraite coréenne dont le travail réconcilie les réalités physiques et émotionnelles à travers une exploration pluridisciplinaire de la couleur, du matériau, du processus et de la forme. Elle vit et travaille à Séoul, en Corée. Lee se consacre à la précision dans ses processus. Elle planifie méticuleusement ses choix de couleurs et consacre un temps fixe au mélange de chaque couleur. Pour créer ses peintures aux couleurs dégradées, elle applique d'abord des bandes de ruban adhésif sur les surfaces. Chaque couche de peinture est appliquée pendant un laps de temps déterminé et laissée au repos pendant un autre laps de temps déterminé. C'est un processus de construction, de superposition, d'accumulation. Les dégradés expriment les relations entre les couleurs et les moments. Certaines de ses peintures comportent du texte. Pour ces œuvres, Lee gaufre d'abord le mot qu'elle a choisi pour la pièce dans la surface, puis elle applique une teinte monochromatique en corrélation et en collaboration avec le mot choisi. La couleur occupe le mot et remplit tout l'espace qui l'entoure. Pour Lee, le processus est poétique et essentiel à la signification de l'œuvre. Dans son travail, Lee répond à ses expériences émotionnelles dans son environnement physique. La couleur est son principal langage visuel. Pour elle, la couleur n'est pas seulement auto-référentielle. Elle est également liée aux états émotionnels. C'est un moyen d'exprimer des sentiments, de projeter des pensées et d'évoquer les processus naturels de la vie. Lee s'inspire de l'écoulement du temps et de la superposition des expériences. Elle contemple la mémoire et la façon dont sa vision du passé change avec l'accumulation du temps. Elle s'intéresse également à l'automatisme. Par le biais de processus inconscients, elle a établi des liens entre différents modes de communication, comme l'association de mots spécifiques à des teintes particulières dans sa série Color as Adjective. En outre, Lee s'intéresse à l'inclinaison de la planète sur son axe. La Terre est inclinée de 23,5 degrés, ce qui explique que nous connaissions les saisons de la manière dont nous les vivons. Lee se demande s'il n'y a pas ici une corrélation entre notre fausse hypothèse selon laquelle nous nous tenons à l'horizontale et d'autres hypothèses que nous faisons, telles que nos hypothèses sur, comme elle le dit, "l'horizon des émotions" Les œuvres de Lee ont fait l'objet de nombreuses expositions individuelles et collectives en Corée et en Allemagne. Parmi les expositions personnelles récentes figurent Color as Adjective II à Chonan, en Corée du Sud, et Feeling, Language, and Color à Séoul. Les œuvres de Lee font partie de plusieurs collections publiques et institutionnelles, notamment celles du Seoul Museum of Art, du Youngeun Museum of Contemporary Art et du National Museum of Contemporary Art, Art Bank, Séoul, Corée.
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