Drawing by Julio González, 1936 With moisture spots that have been treated and neutralized Julio González was born in Barcelona on September 21, 1876. At the age of 15, González began an apprenticeship as a goldsmith together with his brother. In the evenings he studied drawing by taking courses at the Barcelona university of art. In 1899 the family moved to Paris, where Julio González first met Picasso and other artists and decided to become a painter himself. His encounter with the Spanish sculptor Pablo Gargallo resulted in one of the influential contacts, which were to accompany González in his later career. When his brother died in 1908 Julio González fell into a deep emotional crisis and subsequently lived in almost total seclusion in Paris, maintaining contact only with Picasso and Constantin Brancusi. Julio González then gradually abandoned painting, earning a living as an artist blacksmith and focused on metal sculptures. In 1918 Julio González trained as a welder and learned autogenous soldering, which became the basis of his future oeuvre. He produced his first sculptures made from wrought iron, from which he formed human figures, still based on traditional ideas. In 1928 a cooperation with Picasso began, who was taught metalworking by Julio González. Under the influence of Picasso, Gonález's artwork became more and more abstract. From 1935 the sculptures became more massive. When acetylene and oxygen became scarce due to the war, Julio González was unable to continue his sculptural work and was left with drawing and modelling using plasticine and gypsum. Julio González died on March 17, 1942 in Arcueil near Paris.
Dessin de Julio González, 1936 Avec des taches d'humidité qui ont été traitées et neutralisées Julio González est né à Barcelone le 21 septembre 1876. À l'âge de 15 ans, González commence un apprentissage d'orfèvre avec son frère. Le soir, il étudie le dessin en suivant des cours à l'université d'art de Barcelone. En 1899, la famille s'installe à Paris, où Julio González rencontre Picasso et d'autres artistes et décide de devenir lui-même peintre. Sa rencontre avec le sculpteur espagnol Pablo Gargallo est à l'origine de l'un des contacts influents qui accompagneront González dans la suite de sa carrière. À la mort de son frère en 1908, Julio González traverse une profonde crise émotionnelle et vit ensuite dans une réclusion presque totale à Paris, n'entretenant des contacts qu'avec Picasso et Constantin Brancusi. Julio González abandonne alors progressivement la peinture, gagne sa vie en tant qu'artiste forgeron et se concentre sur les sculptures en métal. En 1918, Julio González suit une formation de soudeur et apprend la soudure autogène, qui deviendra la base de son œuvre future. Il réalise ses premières sculptures en fer forgé, à partir desquelles il forme des figures humaines, toujours basées sur des idées traditionnelles. En 1928 commence une collaboration avec Picasso, à qui Julio González enseigne le travail du métal. Sous l'influence de Picasso, l'œuvre de Gonález devient de plus en plus abstraite. À partir de 1935, les sculptures deviennent plus massives. Lorsque l'acétylène et l'oxygène se raréfient en raison de la guerre, Julio González ne peut poursuivre son travail de sculpture et doit se contenter de dessiner et de modeler à l'aide de plasticine et de gypse. Julio González meurt le 17 mars 1942 à Arcueil près de Paris.
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