These engravings are part of a series of 21 prints called "the Gobbis". Numbered 11 and 19, there were published with the 19 others between 1620 and 1622. The latter depicts a "gobbi", a character who influenced Jacques Callot during his trip to Italy (Florence) in 1616, who evokes the hunchbacks chosen to entertain the Grand Duke Cosimo II de Medici.
Number 11: " The dualist with two swords" He wears a typical 17th century Italian outfit and carries two swords to carry out his performance (apparently already in motion)
Number 19: "The man scraping the grill as a violin" The gobbi is holding a grill - usually used as a metal cooking utensil - to use it as a violin in order to perform before the Grand Duke Cosimo de Medici.
Dimensions: 3.54 x 2.75 inches
10.23 x 7.87 with frame
Jacques Callot was a 17th century draughtsman and engraver from Lorraine. He is considered one of the masters of etching. His engravings are characterised by a great sharpness and also a deep inking. The scenes depicted are very abundant on rather small surfaces.
He began an apprenticeship in Rome in 1609. There he joined his friend Israel Henriet. There he met artists such as Antonio Tempesta, an aquafortist. He entered the workshop of Philippe Thomassin, who taught him the technique of engraving with a burin.
At the end of 1611, he joined Florence and received the Medici protectorate. He produced 15 of the 29 plates entrusted to Antonio Tempesta, where he experimented with etching. He then became the engraver for the festivities organised at the Uffizi Palace.
from 1621, he returned to Lorraine. He then published picturesque series based on his memories of Italy, the Bali and the Gobbi. He also produced a series called The Beggars. He also began work on a series of 490 plates making up Le Livre des Saints, published after his death. During this period he also produced a sequel called Les Bohémiens, as well as Les Supplices.
His main work remains a series of eighteen engravings called Les Misères et les malheurs de la guerre. This work deals with the devastation caused by the Thirty Years' War (1618-1648).
Ces gravures font partie d'une série de 21 estampes appelées "les Gobbis". Numérotées 11 et 19, elles ont été publiées avec les 19 autres entre 1620 et 1622. Cette dernière représente un "gobbi", personnage qui a influencé Jacques Callot lors de son voyage en Italie (Florence) en 1616, qui évoque les bossus choisis pour divertir le grand-duc Cosimo II de Médicis.
Numéro 11 : " Le dualiste aux deux épées " Il porte un costume italien typique du XVIIe siècle et se munit de deux épées pour réaliser sa performance (apparemment déjà en mouvement)
Numéro 19 : " L'homme grattant le gril en guise de violon " Le gobbi tient un gril - habituellement utilisé comme ustensile de cuisine en métal - pour l'utiliser en guise de violon afin de se produire devant le grand-duc Cosimo de Medici.
Dimensions de l'œuvre : 3.54 x 2.75 pouces
10.23 x 7.87 avec cadre
Jacques Callot était un dessinateur et graveur lorrain du XVIIe siècle. Il est considéré comme l'un des maîtres de l'eau-forte. Ses gravures se caractérisent par une grande netteté et un encrage profond. Les scènes représentées sont très abondantes sur des surfaces plutôt petites.
Il commence un apprentissage à Rome en 1609. Il y rejoint son ami Israël Henriet. Il y rencontre des artistes comme Antonio Tempesta, aquafortiste. Il entre dans l'atelier de Philippe Thomassin qui lui apprend la technique de la gravure au burin.
Fin 1611, il rejoint Florence et reçoit le protectorat des Médicis. Il réalise 15 des 29 planches confiées à Antonio Tempesta, où il expérimente l'eau-forte. Il devient ensuite le graveur des fêtes organisées au palais des Offices.
à partir de 1621, il retourne en Lorraine. Il publie alors des séries pittoresques basées sur ses souvenirs d'Italie, le Bali et les Gobbi. Il réalise également une série intitulée Les Mendiants. Il commence également à travailler sur une série de 490 planches constituant Le Livre des Saints, publié après sa mort. Durant cette période, il réalise également une suite intitulée Les Bohémiens, ainsi que Les Supplices.
Son œuvre principale reste une série de dix-huit gravures intitulée Les Misères et les malheurs de la guerre. Cette œuvre traite des ravages causés par la guerre de Trente Ans (1618-1648).
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