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Hendrik Cornelisz. Vroom (Haarlem, ca. 1562–Haarlem, 1640) "Naval Battle" Attributed oil on canvas first cloth 60cm x 120cm clean and some restorations Vroom was a Dutch Baroque painter, specializing in seascapes, a genre he pioneered in the United Provinces of the Netherlands. After traveling through the Netherlands, around 1585 he embarked in Rotterdam bound for Spain. After passing through Seville he traveled to Italy; he visited Livorno and Florence before arriving in Rome, where he worked for Cardinal Ferdinand I de' Medici and received lessons from Paul Bril. with him he traveled through Italy to visit Venice, Milan and Turin. Here he met Jan Kraek, of whom he was a student according to Karel van Mander, who wrote a fabled biography of the painter-turned-adventure hero. Around 1587 he went to France. from Marseilles he traveled to Aix-en-Provence, Lyon, Paris and Rouen. He from there to Haarlem where he was back on December 28, 1589 and married. Two years later he traveled to Danzig with his wife to visit his uncle, the architect Fredrik Hendriks Vroom, who instructed him in perspective and, according to Karel van Mander, painted an altarpiece for the Jesuits. Before the end of the year he was again in Haarlem, although for a short time, for in 1592 he left again briefly to travel to London.1 Settling permanently in Haarlem in 1592, he established himself as a marine painter and provided designs for tapestries. In addition, he received in his workshop as apprentices Aert Anthonisz., Nicolaes de Kemp and Jan Porcellis, marine painters and continuers of his style, like his two sons, Cornelis Hendriksz. Vroom and Frederik.1? Vroom's marinas are characterized by the ordering of color into two bands, the one in the foreground dark, creating the effect of a rough sea, and intensely illuminated in the distance, where the blurred coastline and sky merge. In contrast, the ships, often of war, are painted with detail. On the other hand, the elevated point of view of his early works, with the effect of panoramic vision, ended up being replaced in more advanced works by lower horizons, with a point more natural view.
Hendrik Cornelisz. Vroom (Haarlem, ca. 1562-Haarlem, 1640) "Bataille navale" Attribué huile sur toile première toile 60cm x 120cm nettoyage et quelques restaurations Vroom était un peintre baroque hollandais, spécialisé dans les paysages marins, un genre dont il fut le pionnier dans les Provinces-Unies des Pays-Bas. Après avoir voyagé à travers les Pays-Bas, il s'embarque vers 1585 à Rotterdam en direction de l'Espagne. Après un passage à Séville, il se rend en Italie ; il visite Livourne et Florence avant d'arriver à Rome, où il travaille pour le cardinal Ferdinand Ier de Médicis et reçoit des leçons de Paul Bril. Avec lui, il voyage à travers l'Italie pour visiter Venise, Milan et Turin. C'est là qu'il rencontre Jan Kraek, dont il fut l'élève selon Karel van Mander, qui a écrit une biographie légendaire du peintre devenu héros d'aventures. Vers 1587, il se rend en France. De Marseille, il se rend à Aix-en-Provence, Lyon, Paris et Rouen. De là, il se rendit à Haarlem, où il revint le 28 décembre 1589 et se maria. Deux ans plus tard, il se rend à Dantzig avec sa femme pour rendre visite à son oncle, l'architecte Fredrik Hendriks Vroom, qui l'initie à la perspective et, selon Karel van Mander, peint un retable pour les Jésuites. Avant la fin de l'année, il est de nouveau à Haarlem, mais pour peu de temps, car en 1592, il repart brièvement pour Londres.1 Installé définitivement à Haarlem en 1592, il s'établit comme peintre de marines et dessine des tapisseries. Il reçoit en outre dans son atelier les apprentis Aert Anthonisz, Nicolaes de Kemp et Jan Porcellis, peintres de marines et continuateurs de son style, tout comme ses deux fils, Cornelis Hendriksz. Vroom et Frederik.1 ? Les marinas de Vroom se caractérisent par l'ordonnancement des couleurs en deux bandes, l'une au premier plan, sombre, créant l'effet d'une mer agitée, et intensément éclairée au loin, où le littoral et le ciel flous se confondent. En revanche, les navires, souvent de guerre, sont peints avec minutie. D'autre part, le point de vue surélevé de ses premières œuvres, avec l'effet de vision panoramique, a fini par être remplacé dans les œuvres plus avancées par des horizons plus bas, avec un point de vue plus naturel.
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